کد خبر: 15010021041
عصر انقراض (طنز)مسئولیت های اجتماعی (کرونا)

انواع درست ماسک زدن (طنز)

راضیه حسینی

«اگر درست ماسک نپوشید، انگار ماسک نزده‌اید.»

واژه «درست» در این جمله تعبیرهای مختلفی دارد، خیلی از مردم ترجیح می‌دهند از تعبیر خودشان استفاده کنند و به معنی‌های دیگر کاری نداشته باشند.

کافی است به صورت مردم کوچه و خیابان نگاه کنید تا متوجه معنی‌های مختلف بشوید.

برخی ماسک مناسب را در جای نامناسب می‌گذارند. این افراد اعتقاد دارند کرونا به چانه علاقه بسیار زیادی دارد و به محض اینکه با آدم فیس تو  فیس می‌شود، اصلاً به بینی و دهان و چشم نگاه هم نمی‌کند و صاف می‌رود می‌چسبد به چانه و آن‌قدر می‌ماند تا بالاخره یک راهی برای ورود پیدا کند.

 برخی دیگر معتقد هستند همین که ماسک روی صورت باشد کرونا وحشت می‌کند و جیغ‌زنان دور می‌شود. از نظر آنها ماسک مثل چوب است برای سگ؛ همین که باشد، کرونا بهت نزدیک نمی‌شود.

عده‌ای هم حیف‌شان می‌آید ماسک‌شان آلوده شود و به محض اینکه عطسه یا سرفه‌شان گرفت، ماسک را پایین می‌کشند، یک عطسه از سویدای دل می‌کنند و سرآخر با گفتن «اخیش» غلیظ، و پاک کردن دماغ و صورت با آستین لباس و کشیدن عمیق باقی محتویات دماغ به سمت بالا با صدایی شبیه به خرناس یک گراز جنگلی، ماسک را سر جای خود می‌گذارند.

عده‌ای هم اصلاً به چیزی جز ست کردن ماسک با لباس و کفش و کیف‌شان کاری ندارند. مورد داشته‌ایم دو نفر به ترتیب با ماسک‌های قرمز و زرد وارد فروشگاه شدند و بعد از خرید لباس تازه، همان دو نفر با ماسک‌های زرد و قرمز از فروشگاه بیرون آمده‌اند. از نظر آنها «ماسک من و تو نداره که، مهم اینه با لباس‌های تازه‌مون ست باشه.»

بعضی‌ها هم از ابتدای ورود کرونا به ایران تا امروز، از یک ماسک استفاده کرده‌اند و آن‌قدر همان یکی را شسته‌اند که پرزهایش به صورت عمودی از پارچه بیرون زده و در حال رشد کردن است. کرونا این ماسک را که دیده، گفته:« داداش ما هیچی، تو خودت با این راحتی؟ پرزهاش اذیتت نمی‌کنه؟ اصلاً ما قول می‌دیم دور و برت آفتابی نشیم، فقط جون هرکی دوست داری بردار اون بیصاحاب رو؛ حا‌ل‌مون بهم خورد.» پارچه این ماسک از زیرپوشی که تبدیل به دستمال آشپزخانه شده بود، درست شده و بعد از رفتن کرونا هم احتمالاً برای گرفتن درز پنجره یا سوراخ گوشه کانال کولر استفاده می‌شود.

همه این افرادی که معرفی کردیم، اعتقاد دارند به درستی ماسک می‌پوشند و اگر کسی معترض شود، ماسکش را جلوی چشمش می‌آورند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا