کد خبر: 14030185349
اخبار شرکت ها

اهالی رسانه‌ سیرجان از پروژه‌های در حال احداث منطقه گل‌گهر بازدید کردند

خبرنگاران رسانه‌های محلی سیرجان امروز از برخی پروژه‌های در حال احداث شرکت‌های منطقه معدنی و صنعتی گل‌گهر در قالب یک تور خبری بازدید کردند.

بازدید از محل احداث تصفیه‌خانه پر‌وژه فاضلاب شهری اولین گام این تور بود.

مدیر عامل شرکت کاریز درباره این پروژه گفت: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، پروژه فاضلاب شهری سیرجان را با صرف بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد ریال آغاز که تاکنون به پیشرفت کل ۸۱ درصدی رسیده است.

مهندس امانی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه ۸۸ درصد بوده، گفت: تاکنون ۲۹۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و ۴۰۰۰ انشعاب اجرا شده است که تا شهریور سال جاری با راه اندازی تصفیه خانه امکان اتصال مشترکان به شبکه جمع‌آوری فراهم می‌شود.

گفتنی است در ادامه این بازدید، خبرنگاران از پروژه‌های شرکت گهر انرژی سیرجان دیدن کردند.

مهندس رضوانی مدیر عامل گهر انرژی سیرجان در این دیدار به تشریح پروژه‌های توسعه پست نیروگاهی ۴۰۰/۲۳۰ کیلو ولت گهران، طرح جامع زهکشی سایت نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان و احداث پست کلید خانه ۴۰۰ کیلو ولت گل‌گهر، پرداخت.

شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر یکی دیگر از مسیرهای تور بازدید خبرنگاران بود.

مدیر پروژه فولادسازی درباره این پروژه گفت: این شرکت در حال ساخت یک مجموعه پیشرفته از کارخانجات فولاد در منطقه گل‌گهر است.

مهندس جواهری افزود: احداث کارخانجات احیای مستقیم با ظرفیت سالانه ۳,۷ میلیون تن آهن اسفنجی و کارخانه فولادسازی و نورد با ظرفیت سالانه ۳ میلیون تن ورق فولادی همزمان در حال اجراست و یکی دیگر از طرح‌ها تولید ۳,۷ میلیون تن آهن اسفنجی با استفاده از اکسیژن است که در سه فاز به بهره‌برداری می‌رسد‌.

پروژه درختکاری و فضای سبز کمربند منطقه گل‌گهر به عنوان پروژه‌ای که در مرحله توسعه و تکمیل است، یکی دیگر از مسیرهای تور خبرنگاران سیرجانی بود.

مهندس آرش مدیرعامل شرکت توسعه عمران و مدیریت منطقه گل گهر در این بازدید گفت: پروژه‌های شبکه معابر منطقه گل‌گهر، احداث تقاطع آهن و فولاد، انتقال آب از مخزن ۴۵هزار متر مکعبی به کارخانه جدید هماتیت و احداث پل صنعت در راستای گسترش و سهولت حمل و نقل در منطقه گل‌گهر و تامین ورودی‌های ایمن از جمله پروژه‌‌های انجام شده و در دست اقدام این شرکت در منطقه هستند.

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان مسیر بعدی اهالی رسانه بود که ضمن بازدید از پروژه کارخانه احیای مگامدول هات شارژ این شرکت، توصیحات مدیر این پروژه را شنیدند و سپس در ادامه نیز مراحل ذوب و فولادساری را در کارخانه‌ی این شرکت دیدند.

آخرین مقصد پروژه‌های مورد بازدید برای تور خبرنگاران،‌ پروژه بهبود کیفیت محصول کنسانتره در خط ۴ تولید این محصول بود.

مدیر این پروژه گفت: این پروژه که به منظور افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت خط ۴ تولید کنسانتره گل‌گهر تعریف شده، اهدافی چون ایجاد تاثیر مثبت در کارخانه‌های پایین دستی با افزایش ظرفیت و کیفیت گندله‌های تولیدی را پی‌گیری می‌کند.

مهندس شکاری افزود: این پروژه به افزایش ارزش افزوده و تکمیل چرخه فولادسازی با رویکرد حفظ منابع ملی و سودآوری کمک می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا