کد خبر: 100303161408
اخبار شرکت هااقتصادتولید و بازرگانی

اولین راکتورهای سنتر متانول ساخت ایران بارگیری شد

اولین راکتورهای سنتر متانول ساخت ایران که توسط شرکت پتروشیمی دنا سفارش گذاری گردیده و توسط مهندسان توانمند بومی در شرکت ماشین سازی اراک ساخته شده بود  به مقصد دنا بارگیری شد.

به گزا ش عصر اقتصاد مهندس کشوری، مدیر اجرایی طرح دنا با اعلام این خبر گفت: در سال ۱۴۰۲ شرکت دنا در راستای حمایت از تولید ملی و مقابه با تحریم ها، قراردهایی جهت تامین تجهیزات مورد نیاز با تولیدکنندگان داخلی منعقد کرد تا در نصب تجهیزات فرایندی وقفه ای ایجاد نشود.

در این راستا قراردادی با ماشین‌سازی اراک برای تامین ۱۲ تجهیز فرایندی به ارزش ۳۲ میلیون یورو شامل سه رآکتور اصلی گاز متانول، یک رآکتور ثانویه، چهار مبدل حرارتی جهت بازیافت حرارت خروجی از راکتور ثانویه و تولید بخار با فشار ۱۲۰ بار و دمای ۵۴۰ درجه سانتی گراد و همچنین دو دستگاه درام بخار مربوطه منعقد شد که بخشی از این تجهیزات تحویل و در شرکت دنا نصب شده گردید باقی آن نیز در حال ارسال و یا ساخت است.

وی با اشاره به مشخصات این راکتور افزود: دو راکتور سنتر متانول R3001-1 و R3001-2 به وزن۳۵۰ تن و به طول ۱۶متر و قطر ۶.۵ متر از ماشین سازی به سوی پتروشیمی دنا بارگیری شده و تاحدود دو ماه آینده به مقصد خواهد رسید.

همچنی سومین راکتور (۳۰۰۱) در حال حاضر در مرحله ساخت قرار دارد و پس از تکمیل و تست های نهایی به مقصد دنا بارگیری خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا