کد خبر: 26020182661
بازارها و خدمات مالی

اول سقوط بعد صعود/ بیت‌کوین به کدام جهت می‌رود؟

بیت‌کوین روی لبه تیغ است. نه توان صعود دارد و نه نای صعود. حالا فقط تصمیم جمعی مشخص می‌کند که بازار در نهایت به کدام سو می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز، پیش‌بینی‌ها از نزول بازار زیاد است اما برخی هم عقیده دارند که بعد از سقوط خیلی زود دوباره رشد بازار شروع می‌شود.

تحلیلگری که سقوط بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ را پیش‌بینی کرده بود عقیده دارد که سقوط این ارز دیجیتال ادامه دارد.

این تحلیلگر که با نام مستعار Dave the Wave شناخته می‌شود عقیده دارد که براساس میانگین متحرک ۴۸ ماهه احتمال سقوط بیت‌کوین زیاد است.

«من انتظار دارم که در طول دو ماه آینده قیمت بیت‌کوین به کف خود برسد.»

این تحلیلگر پارسال قبل سقوط بازار پیش‌بینی کرد که احتمالا بیت‌کوین از سقف قیمتی به محدوده ۲۹ هزار دلار ریزش می‌کند. حالا که بیت‌کوین به ۲۹ هزار دلار رسیده است انتظار دارد که ریزش ادامه داشته باشد.

این تحلیلگر میانگین متحرم مکدی در نمودار روزانه را بررسی کرد و گفت: این اندیکاتور که یک الگوی ادامه دهنده روند است در نمودار ماهانه نشانه‌های از تمایل به ریزش را نشان می‌دهد.

یک پیش‌بینی صعودی

یک استراتژیست و معامله‌گر بازار رمزارزها عقیده دارد که رشد بعدی بیت‌کوین فراتر از انتظارات است.

جاستین بنت، تحلیلگر معروف رمزارزها عقیده دارد که ریزش بازار موقت است و بعد از رسیدن به سطح حمایت کلیدی بیت‌کوین رشد خود را شروع می‌کند.

البته این تحلیلگر عقیده دارد که قبل از روند صعودی بیت‌کوین باید حمایت کلیدی خود را پس بگیرد.

این حمایت می‌تواند محدوده ۲۳ هزار دلار باشد یا حتی پایین‌تر از این محدوده باشد. اما بعد از ریزش باید منتظر رشد بازار باشیم.

معامله‌گران زیادی دارایی رمزارزی خود را به تتر تبدیل کردند اما به نظر می‌رسد که همه منتظر پیدا کردن کف بازار هستند و مطمئنا در کف همه وارد بازار می‌شوند.

سقوط بازار اینبار یک تفاوت اساسی با سایر سقوط‌های دارد. این تفاوت در تعداد موسسات فعال در بازار رمزارزها است. اینبار منافع موسسات و نهادی‌های سازمانی زیادی درگیر ریزش بازار است.

بلومبرگ در گزارشی ادعا کرد که شاید این دلیلی برای برگشت زودتر بازار نسبت به سایر زمستان‌های بازار رمزارزها باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا