کد خبر: 100701103099
اقتصادبورس

اُفت بیش از ۸ هزار واحدی شاخص کل رقم خورد

شاخص کل بورس با اُفت ۸ هزار و ۸۵۵ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۲۴ واحدی متوقف شد.

امروز یکشنبه (۱۰ مهر) شاخص کل بورس با اُفت ۳۹۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۸۶ واحد قرار گرفت. شاخص کل بورس با اُفت ۸ هزار و ۸۵۵ واحدی در تراز یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۲۴ واحدی متوقف شد.

آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت:امروز هم روند بازار سرمایه مانند روز‌های گذشته بود. در کل به سبب آن که خبر خاصی وجود ندارد انتظار رشد را هم نداریم. امروز دو نماد خساپا و خودرو بر روند بازار اثر گذار بودند و تا حدودی مانع از منفی‌های بیشتر شدند. ارزش معاملات امروز نیز مانند هفته‌های قبل شرایط خوبی ندارد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان رسید. «وپاسار»، «میدکو» و «فارس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگشتر»، «خساپا» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با اُفت ۴ هزار و ۲۳ واحدی روی پله ۳۸۲ هزار و ۱۱۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با اُفت ۳۷ واحد روی پله ۱۸ هزار و ۱۲۳ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرابورس به تعداد ۹۱۸ میلیارد سهم به ارزش ۴۱۰ میلیارد تومان رسید.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۳۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «شیمیایی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های دانا، دسبحان و سصف‌ها بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های سخزر، ولملت و وپارسا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های گدنا، ولشرق و بهپاک بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت وتعاون، فزرین و شجم بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

فردا، افران و همای بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، بفجر و صمعا ۲۱۲ در بورس ایران داشتند

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اعتماد، اوصتا و آوند در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های میدکوح، افران و کیان بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خمهرح، شستا و دانا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
نماد‌های اراد ۱۰۷۴، اراد ۹۶۴ و اراد ۳۳۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کرمان و کارا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا