کد خبر: 160403165254
روزنامهعصر انقراض (طنز)

اگر بادمجان کاشته بودید هنوز به مرحلۀ آب‌دهی هم نرسیده بودید

راضیه حسینی

انتخابات ریاست‌جمهوری هم تمام شد و جناب آقای پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ملت شد. شاید فکر کنید، از فردا برخی اصول‌گرا نماها صف می‌کشند در فضای مجازی فیلتر شده، و سعی می‌کنند دولتی که هنوز نیامده را مورد هجوم انتقادهای خود قرار دهند.

باید عرض کنیم که سخت در اشتباهید و باز هم زود قضاوت کردید. این گروه عزیز از همین امروز شروع به تخریب کرده‌اند و حتی یک روز را هم به خودشان استراحت ندادند! یعنی هنوز دانلود رئیس‌جمهور جدید کامل نشده و تازه به ده درصد رسیده برنامۀ تخریب چندسالهٔ پیش رو را نوشته و اجرا کردند.

سری که به شبکۀ غرب‌گرای، فیلترشدهٔ منحوس ایکس، همان توییتر خودمان، که زدم ابتدا فکر کردم کاغذ خرید منزل به‌اشتباه دست دوستان اصول‌گرا داده شده و آنها هم بدون مکث آن را توییت کردند. اما با قیمت‌های تعاونی عجیب‌وغریببی که کنار کالاها نوشته شده بود فهمیدم لیست ارائه شده برای جناب پزشکیان است به این جهت ‌که بداند کشور را در چه وضعیت مطلوبی تحویل گرفته و خدا نکند که یکی از این کالاها گران شود.

با این‌که متأسفانه نتوانستم در محدودۀ زندگی خود و سایر بستگان سببی و نسبی چنین قیمت‌های پایینی پیدا کنم کاری ندارم، با این‌که دوستان، یک‌هو تصمیم گرفتند درگیر قیمت بشوند و تا پیش‌ازاین همۀ این‌ها مثل سن، فقط یک عدد بود هم کاری ندارم، فقط یک سؤال دارم.

به نظرتان برای بازخواست، کمی زود نیست؟ یعنی بهتر نبود اجازه می‌دادید مهر ریاست‌جمهوری خشک که نه، اصلاً زده شود، بعد شروع می‌کردید؟ می‌دانیم که وظیفه برای شما حرف اول را می‌زند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنید، ولی اجازه بدهید رئیس‌جمهور کارش را شروع کند بعد بگویید چرا هنوز سوئیس نشدیم و پس فنلاند کو؟

می‌دانید در این چند ساعت اگر بادمجان کاشته بودید، هنوز وقت نکرده بودید برای اولین‌بار بهش آب بدهید! خواستم بگویم حداقل به اندازۀ رشد که نه، یک بار آب دادن به بذر بادمجان به دولت هنوز نیامدۀ پزشکیان وقت بدهید.

واقعاً می‌دانید این زمان نهایتاً برای به‌عمل‌آمدن تخم شربتی کافی است و تخم و بذر هیچ گیاهی در این شرایط از جایش تکان هم نمی‌خورد؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا