کد خبر: 04119913287
عصر انقراض (طنز)

اگر تتلو رئیس‌ جمهور شود

راضیه حسینی

تتلو: «وزارت اطلاعات و سپاه اجازه بدهند کاندید ریاست جمهوری شوم.»

اگر تتلو کاندید ریاست جمهوری شود:

جمعیتی جوان و پرشور در ستاد انتخاباتی تتلو نشسته‌اند و با «گل» و شیرینی پذیرایی می‌شوند.

پوسترهای تبلیغاتی تتلو با شعار «آی جیگیلی جیگیلی‌ها من اومدم» تازه از زیر چاپ درآمده و قرار است در سطح شهر پخش شود.

صفحه ال‌سی‌دی بزرگ ستاد انتخاباتی مرکزی در حال پخش فیلمی از تتلو است که روی ناوی در خلیج فارس ایستاده و در حال تعیین خط مشی‌های سیاست خارجی ایران است. با عرض پوزش فقط چندکلمه از سخنرانی ایشان قابل نشر بود:

متن سخنرانی:

 «ما اون…

 شما به…

آهای…

 خلاصه که …»

– برخی از وزرای  جناب رئیس‌جمهور:

وزیر فرهنگ و ارشاد: جناب آقای ساسی مانکن

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی : جناب آقای ساشا سبحانی

وزیر آموزش و پرورش:  آقای حسین دوزخ

و…

_اگر مجلس شورای اسلامی به وزرای آقای رئیس‌جمهور نگاه چپ کند جناب رئیس خودشان شخصاً وارد صحن مجلس می‌شوند و با نطقی که بعد از پایان آن، نمایندگان محترم هرکدام زیرزبانی لازم می‌شوند، از وزرای خود حمایت می‌کند. این‌طور نیست که به راحتی از یک وزیر در کابینه ایشان شکایت شود و رئیس‌جمهور هم هیچ حمایتی نکند.

_اگر کارشناسی در تلویزیون، رئیس‌جمهور مملکت را پامنقلی خطاب کند، این جمله نه‌تنها توهین نیست بلکه به عنوان یک حسن برشمرده می‌شود و حتی ممکن است از کارشناس مربوط کلی تقدیر و تشکر بشود و برای بساط بعدی از ایشان هم دعوت به عمل بیاید. البته ماهیت بساط در سطح سواد ما نیست، به همین خاطر در این مورد چیزی نمی‌گوییم.

اگر تتلو رئیس‌جمهور شود، در جلسات دولت به جای وعده و وعید و جملات قشنگ، چهارتا شعر می‌خواند و اگر کمی روی ادب و نزاکت خود کار کند، شاید خیلی هم بد نباشد. مثلاً در بدو ورود به جلسه بخواند: «ای وای دارم چی می‌بینم؟ هیچکی که پول نداره… دولت هم نا نداره… حالا بیاین وسط… شله شله…»

وقتی در نهایت قرار است مردم با بی‌پولی و تحریم و مشکلات اقتصادی کنار بیایند، چه بهتر که کمی شاد و البته با رعایت قوانین و موازین موزون روزگار بگذرانند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا