کد خبر: 22090060637
اقتصاد

اگر پراید گران و آدم کش است چرا آن را می خرند؟

گلستانی گفت: برخی می‌گویند پراید آدم‌کش است اما چرا باید این بی‌انصافی‌ها نسبت به تولید داخلی شود چراکه خودرو در کشور ما بالاتر از نرخ جهانی تولید می‌شود و تولیدکننده آن را با زیان می‌فروشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ گلوردی گلستانی رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: توانایی تولید قطعات بسیاری از خودرو در کشور وجود دارد و باید از آن حمایت کنیم.

این مقام مسئول گفت: قطعه‌سازان زمان زیادی است که به دلیل ریسک در سرمایه‌گذاری، در صنعت خودرو و سیاست‌های غلط ده‌ها هزار میلیارد زیان می‌بینند.

گلستانی گفت: خودرو در کشور ما بالاتر از نرخ جهانی تولید می‌شود چرا که تولیدکننده آن را با زیان می‌فروشد.

این مقام مسئول بیان کرد: در کشورمان خودرو کمترین و بیشترین افزایش و کاهش قیمت را تجربه می کند و این مسئله باعث می شود سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری در آن نباشند و به نوعی از این بی‌ثباتی خسته شده‌اند.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: برخی می‌گویند پراید آدم‌کش است اما چرا باید این بی‌انصافی‌ها نسبت به تولید داخلی شود، اگر این خودرو گران و آدم کش است چرا آن را می خرند؟

گلستانی تشریح کرد: بیش از ۸۵ درصد تولید قطعات به دست بخش خصوصی انجام می‌شود و مدام تولیدکننده با ریسک بازار و دخالت واسطه‌ها مواجه است که اگر دولت از آن حمایت کند افزایش تولید خواهیم داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا