کد خبر: 0608995443
بورس

یک کارشناس بازار سرمایه: ایجاد صف‌های فروش سنگین، کار حقوقی‌ها است

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در کمتر از دو ماه شاهد ریزش ۷۰۰ هزار واحدی بودیم و قطعا بدون حمایت‌ها این اتفاقات افتاده است. حمایت‌ها فقط در حد حرف بوده و در عمل هیچ گونه حمایتی که بارها هم اجرای آن اعلام شده بود، دیده نمی‌شود.

شایان زهرا کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به سهم حقوقی‌ها در این ریزش بازار سرمایه اظهار داشت: بازاری که در مهر ماه به صورت کاملا هدفمند رو به بالا حرکت می‌کرد،‌ با فروش حقوقی‌ها جهت تخریب بازار مواجه شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم فروش‌هایی که در سهام شاخص ساز دیده می‌شود، از قبل هماهنگ شده نباشد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اکثر این فروش برای سهام عدالت و فروش حقوقی‌هایی است که در قیمت‌های پایین جهت حمایت از بازار خرید شده بود و الان با چند درصد بالاتر به فروش می‌رسند.

وی با بیان اینکه وعده‌های حمایت از بازار سرمایه به اجرا نرسید، گفت: در کمتر از دو ماه شاهد ریزش ۷۰۰ هزار واحدی بودیم و قطعا بدون حمایت‌ها این اتفاقات افتاده است. حمایت‌ها فقط در حد حرف بوده و در عمل هیچ گونه حمایتی که بارها هم اجرای آن اعلام شده بود، دیده نمی‌شود.

زهراکار تاکید کرد: این نوع فروش و ایجاد صف‌های فروش سنگین نمی‌تواند کار سهام‌داران خرد باشد. از حجم صف‌های فروش کاملا مشخص است که این نتایج ناشی از عملکرد حقوقی‌ها است و امروز  شاهد ریزش اساسی در بازار هستیم که در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود:  پیش بینی می‌شود تا زمان انتخابات آمریکا این نوسانات در بازار دیده شود و بازار هیچ رشدی نخواهد داشت و احتمال می‌رود بعد از انتخابات پول به بازار برگردد و تقاضا افزایش یابد.

وی گفت: سوال اکثر سهام‌داران بازار این است که آقای قالیباف به عنوان رییس سازمان بورس چه اقدامی جهت حمایت از بازار انجام داده که مفید بوده باشد، آیا بازار دستکاری شده است و راهکار خروج از این شرایط چیست؟ امیدواریم برای پرسش پاسخ قانع کننده‌ای وجود داشته باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا