کد خبر: 06020179865
جهان

ایلان ماسک توییتر را ۴۴ میلیارد دلار خرید

ترجمه: محمود نواب مطلق

براساس اطلاعات بورس وال‌استریت «ایلان ماسک» مدیر میلیاردر تسلا پس از بحث و گفتگوهای فراوان با بورس، خرید سهام توئیتر را شتاب بخشیده، هیئت مدیره توییتر اعلام کرد با ایلان ماسک به توافق رسیده که این رسانه اجتماعی را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار به وی بفروشد.

حال این سئوال مطرح می‌شود که آیا توئیتر به طور کامل در اختیار او قرار خواهد گرفت؟ بنا به گزارش رویترز از منابع آگاه در روز دوشنبه ۲۵ آوریل(۵اردیبهشت)او برای خرید سهام این شبکه مجازی برای هر سهم ۵۴۲۰ دلار نقدی پیشنهاد داده است.

خبر این معامله۴۳ میلیارد دلاری(۴۰ میلیارد یورویی) پس از یک جلسه هیئت مدیره برای اعلام آن به سهامداران اعلام‌شد.

دوشنبه ۲۵ آوریل(۵اردیبهشت)عصرارزش سهام توئیتر ۴درصد رشد کرد. روزنامه وال استریت نیز اعلام کرد ده روز قبل نمایندگان توئیتر در این خصوص با مدیر تسلا برای بررسی پیشنهادهای او جلسه داشته‌اند. اما سئوالاتی نیز هنوز باقی مانده است.

براساس اطلاعات این نشریه:« توئیتر به این پیشنهاد نگاه تازه‌ای دارد و بیش از گذشته به دنبال مذاکره است.» این نگاه تازه به دلیل آن حاصل شده است که دوهفته پس از پیشنهادهای  «ایلان ماسک» ارزش سهام توئیتر رشد کرده است.

این درحالیست که اعضای هیئت‌مدیره این شبکه اجتماعی در ابتدا با این پیشنهاد شدیدا مخالفت کرده بودند تا بدین ترتیب از تصاحب آن به وسیله مالک «اِسپِس‌ایکس» جلوگیری کنند.

«ایلان ماسک» معروف به داشتن استعدادهای افسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی قبل از رسمی شدن این معامله اعلام کرده بود، آمادگی فراهم کردن ۵/۴۶ میلیارد دلار برای آن را دارد. ۲۱ میلیارد دلار از محل ثروت شخص اوست که کل آن براساس اطلاعات مجله « فوربز» ۲۸۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بانک « مورگان اِستِینلی» به عنوان سهامدار ۸ درصدی توئیتر نیز موافقت خود را برای اعطای دو وام ۱۲ و ۵/۱۳ میلیارددلاری به او اعلام کرده‌است.

در عین حال مدیر تسلا اعلام کرده در نظر دارد با دور زدن هیئت مدیره مستقیما با سهامداران این شبکه اجتماعی برای این معامله مذاکره کند تا با اتهام تصاحب خصمانه توئیتر مواجه نشود.

بنابه گفته روزنامه والستریت هیئت مدیره توئیتر پس از ملاقات خصوصی «ایلان ماسک» با برخی از سهامداران آن در روز جمعه۲۲ آوریل(۲اردیبهشت) عزم خود را در تصمیم گیری قویتر کرده بودند.

از شرایط هیئت مدیره برای «ماسک» در پذیرش پیشنهادش شیوه عملکرد او درموضوع آزادی بیان است. او قبلا اعلام کرده بود قصد دارد از توئیتر یک فضای مختص آزادی بیان در جهان بسازد.

منبع: لوموند

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا