کد خبر: 231102151667
روزنامهعصر انقراض (طنز)

این بار به کانادا بروید

قالیباف: «این‌که خانواده‌ آدم به ترکیه برود، گناه است؟»

راضیه حسینی

به هیچ وجه گناه نیست. اصلاً ترکیه که هیچ، این‌که خانواده‌ شما، به همراه خودتان، به کانادا هم بروند گناه نیست. در واقع مشکل از کوته‌بینی ما مردم است.

از آن‌جایی که بسیاری از خانواده‌ها توان مسافرت به یکی از شهرهای داخلی کشورمان را هم ندارند، پس به نظرشان خرید سیسمونی از ترکیه عجیب وغریب است.

گناهکار واقعی ما مردم هستیم. مردمی که باید زورشان به تحریم و گرانی و تورم برسد، ولی متأسفانه از بس ضعیفند، مدام غر می‌زنند و تازه وقتی یک آدم قوی می‌بینند که با وجود همه‌ی این مشکلات توانسته خانواده‌اش را برای خرید سیسمونی به ترکیه بفرستد، گله‌مند می‌شوند.

مطالب پیشنهادی

همه‌اش تقصیر ما مردم است. اگر عرضه داشتیم کاری می‌کردیم که بتوانیم به راحتی سفر برویم و حتی سالی یک بار فرانسه و ایتالیا در برنامه‌مان باشد، ترکیه رفتن یک مسئول، آن هم برای خرید، این‌قدر برای‌مان گران تمام نمی‌شد. اگر ما مردم خودمان را درگیر اجاره خانه، قسط، وام، بدهی، مالیات و… نمی‌کردیم، می‌توانستیم با خیال راحت به گردش وتفریحات‌مان برسیم.

ما مردم به جای این‌که درس زندگی از مسئولانی مانند آقای قالیباف بگیریم، مدام اعتراض می‌کنیم که چرا فلان کار راکرده‌اند. بهتر بود می‌پرسیدیم چطور به این موفقیت رسیدند و چرا ما هرکاری می‌کنیم نمی‌توانیم؟

آقای قالیباف، اصلاً خودتان را ناراحت نکنید. لطفاً با خیال راحت این بار برای خرید، خانواده‌تان را به کشورهای دورتر و بهتر بفرستید. اصلاً به محض این‌که سفرهای فضایی جور شد، آن‌ها را به سایر سیاره‌های کهکشان بفرستید. خودتان هم نیاز به استراحت دارید، با این همه فشار و کار طاقت‌فرسا که انجام می‌دهید، لازم است کمی استراحت کنید.

شما هم در یک سفر همراه خانواده بروید. این قدر به فکر بهبهود وضعیت ما مردم نباشید. ما گناهکارانی که هر کاری کنید باز هم از شما گله‌مندیم و عادت کرده‌ایم بی‌خودی غر بزنیم. ما مردمی که هیچ‌وقت متوجه فداکاری‌های شما نمی‌شویم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا