کد خبر: 10119914097
صنعت و معدنکشاورزی

این بود فریاد کامل کردن زنجیره تولید از مزرعه تا مصرف؟ هنوز معطل قوطی بسته‌بندی برای صنایع کنسرو سازی هستیم

هنوز معطل قوطی بسته‌بندی برای صنایع کنسرو سازی هستیم، زنجیره کامل تولید فرآورده‌های کشاورزی را در دام؛ طیور؛ آبزیان؛ صنایع غذایی؛ عمل آوری و فرآوری؛ کد رهگیری بهداشتی و بسته‌بندی و شیرینگ و الزام به رعایت کدکس (codx) و کد ایزو آیسیک(ISIC) را در مصاحبه‌های ده سال اخیر در وزرای جهاد کشاورزی؛ صمت؛ بهداشت و… را رصد و پایش کنید و خندق ژرفناک بین حرف و عمل را به عینه در ویترین گستره تولید و عرضه ۱۲۰ میلیون تنی محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و به‌ویژه صنعت غذایی مشاهده فرمائید.

اکوپرشین: علیرضا کیهان‌پور: پیشرفت‌های شگفت انگیز و عالی در مورد کیفیت و جهانی شدن تعدادی برند‌های صنایع غذایی ایران را که در بازار‌های هدف کشو

رهای اروپایی؛ آسیایی و کشور‌های همجوار و همسایه وارز آوری آن را هرگز نه رد می‌کند ونه منکر این برند‌های جهانی مرتبط موضوع این یادداشت خواهم بوداما: هنوز معطل قوطی بسته‌بندی برای صنایع کنسرو سازی هستیم.

هنوز مشکل باز کردن درب و سلفون انواع خامه و پنیر و… محصولات لبنی پگاه و پاک و میهن و دومینو در بخش دولتی و خصوصی را همه ما با تمام وجود درسر سفره هایمان حس و لمس می‌کنیم به اتوبان هدر رفت ضایعات محصولی که پول برای آن پرداخت کرده ایم هدایت می‌کنیم.

صنایع کنسروی به دلیل نبودن قوطی فلزی به صنایع کنسرتی پلاستیکی و شیشه‌ای توسط بانگ و آواز متولیان امور شده است.

خبر آمد که خبری در راهست…رب گوجه فرنگی وروغن و انواع کنسرو‌ها در حال بسته‌بندی پلاستیکی و کیسه‌ای است.

این بود فریاد کامل کردن زنجیره تولید از مزرعه تا مصرف؟

این کشور نیاز به برنامه‌ریزی؛ اولویت‌بندی و راهکار مبارزه با تحریم‌های غیر انسانی استکبار جهانی به دست کارشناسان و متخصص عملگرانه دچار الیناسیون وخود وادهی دارد که در کشور ما خوشبختانه یک لشگر آماده و پای کار داریم.

فرهنگ صداقت‌گویی؛ دست نیاز و همکاری به سوی آحاد مردم شریف و کارشناسان واقع بین با اولویت‌بندی ضروریات و اقدام علنی گمشده امروز کشور است که باید سریع‌تر انجام شود.

مشکل بسته‌بندی بهداشتی تخم مرغ که فقط بهانه‌ای برای گران‌تر شدن آن بود ودو امضای سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت را داشت به کاغذ پاره‌ای تبدیل و یک پارادوکس در جامعه فهیم و کاردان ایجاد کرد که بیانگر عدم وحدت تصمیم در سطوح بالاتر سیاستگذاری دولتمردان بود !!!

نگارنده فقط بیم آن را دارد که اگر دیر به فکر باشیم خدای نخواسته انواع شربت و آمپول وسرم و داروهای مایع و… در نایلون و قرص‌ها را در دستمال کاغذی یا کیسه فریزر زیب دار خریداری و تحویل بگیریم.

راستی اخیرا اگر درب بطری‌های دوغ و نوشابه با برند‌های متنوع راحت باز کرده و به بریدن گلوگاه بطری برای پرهیز از زخم کف دستتان نشدید هدیه‌ای با رسم یادبود تقدیم خواهد شد.

درب بطری آخر کلام اصلا رقم و عددی محسوب می‌شود که از پس تولید و انجام آن مستأصل باشیم؟

به نظر دیوار و حصار تنیده در تار و پود برخی مدیران نجومی بگیر و بی‌توجه به مشکلات مردم در حال آب شدن است و ثمره اهمال کاری‌های سهوی و یا عمدی آنان باید جارو شود چرا که کمبود قوطی قادر به بسته‌بندی آنان نخواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا