کد خبر: 160702139777
بازاربازارها و خدمات مالیصنعت و معدن

کوئیک، پراید، سمندو دنا پلاس چقدر قیمت خورد؟

قیمت خودرو امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۲ با شیب بسیار اندک، به صورت افزایشی گزارش می‌شود. البته در این میان، برخی خودروها نیز افت قیمت دارند و به طور کلی، بازار وضعیت باثباتی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ در اغلب موارد افزایشی گزارش می‌شود. البته میزان این افزایش، بسیار جزئی بوده و همچنین، برخی از خودروها نیز شاهد افت قیمتی هستند. می‌توان گفت که میزان افزایش و کاهش‌ها در حد چشم‌گیری نبوده و بازار از یک وضعیت باثباتی بهره می‌برد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، در روز گذشته نیز اخبار بسیاری در مورد تسریع واردات خودرو و ترخیص بیشتر این خودروهای وارداتی شنیده شد. برای مثال یکی از مهم‌ترین اخبار این حوزه، وعده عرضه و تعیین قیمت خودروهای وارداتی از هفته جاری و هفته آینده است که از زبان مهدی ضیغمی، مجری طرح واردات خودرو منتشر شده است. بنابراین درصورتی که این خبر واقعی باشد، احتمالاً بازار شاهد افت بیشتر قیمت خودروهای وارداتی در آینده نزدیک باشد.

قیمت خودروهای داخلی، امروز نسبت به روز گذشته، صعودی گزارش می‌شود.

کوییک دنده‌ای S که هاچ‌بک اقتصادی سایپا به شمار می‌رود، حدود دو میلیون تومان گران‌تر شده و با قیمت ۳۴۴ میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

شاهین G خودروی نه‌چندان ارزان این شرکت نیز با افزایش سه میلیون تومانی که تجربه کرد، به نرخ ۵۸۵ میلیون تومان رسید.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از معدود خودروهای داخلی بازار محسوب می‌شود که افت قیمتی دارد. این خودرو حدود دو میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با قیمت ۵۷۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ که رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی است، تنها توانست پنج میلیون تومان گران‌تر شود و به نرخ ۷۳۲ میلیون تومان برسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز با پیروی از داخلی‌های بازار، تغییرات بسیار جزئی دارند.

بسترن B۳۰ با مدل ۱۴۰۰ یکی از محصولات توقف تولید خورده از گروه بهمن بوده که با افت ۲۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، رکورد کاهش قیمت در بازار مونتاژی‌ها را به نام خود ثبت کرد. این سدان چینی امروز با قیمت ۹۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما S۵ دنده اتوماتیک از معدود خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود که در چند هفته گذشته، یک افت نسبتاً سنگین را تجربه کرد و روی قیمت یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومانی ثابت شد؛ اما هفه گذشته، حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

از آغاز روند معاملات امروز نیز ۱۰ میلیون تومان دیگر افزایش یافته و با نرخ یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

فردا T۵ کراس‌اوور مونتاژی شرکت فرداموتورز بوده که از هفته‌های گذشته هیچ تغییری نداشته و با همان نرخ یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی مدیران خودرو نیز با افزایش جزئی پنج میلیون تومانی، به نرخ یک میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان رسید. به این ترتیب تیگو ۷ پرو تنها پنج میلیون دیگر با کانال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی فاصله دارد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو از چند ماه گذشته وارد فاز رکود شده و تغییرات آن‌چنانی تجربه نمی‌کند. البته باتوجه به اخبار مربوط به واردات خودروهای چینی و غیرچینی، احتمالاً درصورتی که نرخ دلار ثابت باشد، افت دوباره قیمت‎‌ها خصوصاً در بازار خودورهای وارداتی صورت بگیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا