کد خبر: 31040038726
اخبار شرکت ها

بابازاده مطرح کرد: رشد فزاینده تولید و سود در پتروشیمی خراسان

مدیرعامل پتروشیمی خراسان از رشد فزاینده تولید و سود خالص این شرکت خبر داد.

علیرضا بابازاده گفت: میزان تولید پتروشیمی خراسان از شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در سه ماهه اول ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته و به میزان ۲۵۷ هزار تن رسیده است.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان ادامه داد: همچنین این رشد در شاخص فروش ۱۴۰ درصد و سود خالص ۱۲۵ درصد از ابتدای سال تا پایان خرداد رقم خورده است.

بابازاده گفت: در پایان سه ماهه اول سال با ۱۶۰ هزارتن تولید محصول اوره حدود ۳۲ درصد از برنامه تولید را نسبت به ظرفیت اسمی کارخانه پوشش دادیم که از این حیث پتروشیمی خراسان به عنوان تنها تولیدکننده اوره آمونیاک هولدینگ سرمایه گذاری شستا در مقایسه با سایر رقبا پیشتاز و در کشور رتبه اول را دارا می باشد.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت از لحاظ حاشیه سود عملیاتی با ثبت عدد ۶۶ درصد و بالاترین نرخ فروش صادراتی اوره نیز از سایر رقبای خود در کشور پیش است به نحوی که درآمدهای ارزی این شرکت از ابتدای سال تا پایان خرداد ۱۴۰۰ رشد ۱۲۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان از شرکت های تابعه هولدینگ سرمایه گذاری شستا اذعان داشت: در سه ماهه اول ۱۴۰۰ رقمی بالغ بر ۲۰ میلیون دلار از محصولات پتروشیمی خراسان در بازارهای بین المللی به فروش رسیده است.

دکتر بابازاده با اشاره به نقش این شرکت در عرصه اقتصاد کشور گفت: اکنون ما نسبت به برنامه پیش بینی شده امسال در درآمد و سود حدود ۳۵ درصد پیش هستیم و امیدواریم با عنایت حق تعالی و همت وتلاش مدیران و همکاران خدوم شرکت شاهد سالی پر از رونق و موفقیت در شاخص های عملکردی باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا