کد خبر: 0310999335
بازار

بازار مرغ آرام گرفت/ فعال‌شدن گران‌فروشان و دلالان این بار در بازار تخم‌مرغ

در حالی که قیمت مرغ در بازار آرام گرفته است و به‌قیمت ۲۰۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد قیمت هرشانه تخم‌مرغ کمتر از ۲کیلوگرم در بازار آزاد ۳۵هزار تومان تا ۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش  تسنیم، قیمت هرشانه تخم‌مرغ ۳۰عددی ساده ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان در خرده فروشگاه‌های سطح شهر تهران به فروش می‌رسد و بر اساس اخبار موجود، این محصول در برخی از شهرستان‌ها تا ۴۵ هزار تومان نیز افزایش یافته است.

قیمت این محصول در میادین میوه و تره‌بار تهران به‌قیمت مصوب به فروش می‌رسد به‌طوری که قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ ۱۴.۵ هزار تومان است؛ یعنی هرشانه ۳۰عددی حدود ۲۶ هزار تومان تا ۲۹ هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

بنابراین گزارش حداکثر قیمت مصوب تخم‌مرغ بسته‌بندی ۳۰عددی نیز حداکثر ۳۱ هزار تومان تعیین شده است اما این نرخ  توسط این شرکت‌ها رعایت نمی‌شود به‌طوری که قیمت هرشانه تخم‌مرغ ۲۰عددی ۳۴ تا ۳۸ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است که قیمت ۳۰عددی آن حدود ۵۱ تا  ۵۲ هزار تومان می‌شود.

بیشتر بخوانیداظهارات سؤال‌برانگیز مسئول سازمان حمایت: مردم مرغ نخورند؛ اصلاً تولید مرغ اشتباه استراتژیک است!
کاهش واردات “مرغ لاین” با ورود فناوری به تکمیل زنجیره تولید
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

گران‌فروشی و دلال‌بازی تخم‌مرغ

 طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در این ارتباط اظهار داشت: تولید تخم‌مرغ در سال جاری در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده و حتی در برخی از استان‌ها میزان تولید افزایش یافته است.

طلایی افزود: قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۱۴۵۰۰ تومان است. این محصول با قیمت مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار برای توزیع موجود است.

وی تصریح کرد: عرضه تخم‌مرغ خارج از قیمت مصوب به‌خاطر دلال‌بازی‌ها و تخلف است؛ دستگاه‌های نظارتی باید اقدامات لازم را انجام دهند.

طلایی گفت: اصناف برای  دریافت و عرضه تخم‌مرغ به‌قیمت مصوب با در دست داشتن تأییدیه وزارت صنعت به شرکت پشتیبانی امور دام مراجعه کنند.

فروش مرغ به‌قیمت مصوب

بنابراین گزارش اما مرغ بعد از اینکه با قیمت‌های متفاوت و بسیار بالاتر از قیمت مصوب به فروش می‌رسید و شاهد فروش مرغ ۳۴هزار تومانی در تهران بودیم امروز به‌قیمت مصوب ۲۰۴۰۰ تومانی خود رسیده است.

قیمت گوشت گوسفندی و گوساله

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار خبرگزاری تسنیم قیمت گوشت گوسفندی بدون دنبه نیز در تهران ۱۱۵ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان و در میادین میوه و تره‌بار ۱۰۷ هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت گوشت گوساله نیز در سطح شهر حدود ۹۷ هزار تومان است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا