کد خبر: 12100063488
عصر انقراض (طنز)

بازار نفت هم دست نفت‌فروشان است (طنز)

«بازار گوشت دست قصابان است»

راضیه حسینی

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک: «هر کیلو بز ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان و دام مولد زنده ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان باید در بازار به فروش برسد. اما اکنون این گوشت‌ها کجاست که نمی‌توان آن را کمتر از ۱۲۰ هزار تومان در بازار تهران خریداری کرد. توزیع‌کننده یا همان قصابان بازار را می‌چرخانند و برای قیمت گوشت قرمز نرخ تعیین می‌کنند.»

طبق تحقیقاتی که ما به عمل آوردیم متوجه موضوع شگفت‌انگیزی شدیم. در کمال تعجب و ناباوری فهمیدیم بازار میوه، دست میوه‌فروشان، بازار نان دست نانواها، بازار ماهی، دست ماهی‌فروشان، خوار و بار دست بقال‌ها و…است.

در این تحقیق ما متوجه شدیم کلاً دولت در مورد گرانی هیچ چیز مقصر نیست و این اصناف هستند که مدام چوب لای چرخ معیشت زهواردررفته ملت می‌گذارند.

 اصلاً ما تا به حال داشتیم اشتباه می‌زدیم، غر را عرض می‌کنم. وقتی بازار گوشت دست قصاب‌هاست، دولت چه کاری می‌تواند انجام دهد، جز درخواست ارزان شدن، آن‌هم اگر قصاب‌های محترم صلاح بدانند.

یا مثلاً وقتی بازار میوه دست میوه‌فروش‌هاست، دولت چطور می‌خواهد جلوی صادر نشدن میوه‌های پر از سم غیر استاندارد به خارج را بگیرد؟ خود دولت بیچاره هم تا همین چند وقت پیش فکر می‌کرد همه میوه‌ها، خیلی ارگانیک و سالم به دست مردم می‌رسند. خودشان هم از همین فلفل‌دلمه‌ای‌های سمی برای خانواده می‌بردند، اما تازه فهمیدند اوضاع از چه قرار است.

ما هنوز وقت نکرده‌ایم سراغ بازارهای غیر خوراکی برویم. ولی به احتمال نود و نه درصد، آن‌جا هم همین اوضاع برقرار است. همین‌طور در بازار ارز و دلار و طلا. درست است که شعبه‌های نفت‌فروشی سال‌هاست برچیده شده‌اند.

ولی مطمئن باشید زیرزمینی در حال کار هستند. بالا و پایین شدن قیمت نفت دست همین نفت‌فروش‌هاست که زمانی کار و کاسبی پررونقی داشتند و برای یک پیت باید بیست و چهار ساعت صف می‌ماندیم تا نوبت‌مان شود. آن موقع فکر می‌کردیم نفت کم است و به‌خاطر شرایط جنگ، اوضاع ناجور است. نمی‌دانستیم همه‌اش زیر سر نفت‌فروش‌هاست.

به نظرمان حتی مشکل کمبود واکسن هم می‌تواند زیر سر تزریقاتی محل ما باشد. ببخشید حواس‌مان نبود، این مربوط به دولت قبل است و مقصرش مستقیماً خود دولت ناکارآمد بود.

خلاصه این‌که خوشبختانه منشأ یکی دیگر از مشکلات مردم حل شد و لااقل فهمیدیم گرانی گوشت ربطی به مسئولان ندارد. حالا می‌توانیم با خیال راحت گوشت نخریم و خوش‌حال باشیم که مسئولان مقصر نیستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا