کد خبر: 31050042742
اخبار شرکت ها

بازدهی ۱۴ درصدی همراه اول طی سه ماه به پشتوانه ۷۰میلیون مشترک

زینب غضنفری

 

همراه اول با پشتوانه ۷۰میلیون مشترک، براساس صورتهای مالی منتشر شده طی سه ماه نخست امسال موفق افزیش ۲۷ درصدی درآمدعملیاتی و ثبت ۱۴ درصد سود خالص شد.


به گزارش روزنامه عصراقتصاد، با نگاهی گذرا به صورتهای مالی منتشر شده بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور طی بهارامسال این شرکت ۱۴ درصد سود خالص برای سهامدارانش به ثبت رسانده است و بخش عمده بازدهی حاضر افزایش ۲۷ درصدی درآمدهای عملیاتی همراه اول بوده است.
همراه اول با پشتوانه بیش از ۷۰ میلیون نفر مشترک که بالاترین میزان مشارکت را در میان سه اپراتور اصلی تلفن همراه را دارا می باشد،طی بهارسال ۱۴۰۰ بیش از ۶۹۱۳ میلیارد تومان درآمد عملیاتی کسب کرده است و بر اساس همین صورتهای مالی میزان سودخالص شرکت ارتباطات سیار طی فصل بهار حدود ۱۱۸۹ میلیارد تومان بوده است.

نگاهی به بازدهی سهم همراه نیز بعد از برگزاری مجمع این شرکت و بازگشایی نماد آن در تاریخ ۵مردادماه تا آخرین روز معاملاتی بورس قبل از تعیطلات کرونایی اخیر بازار یعنی ۲۴ مرداد نشان میدهد هر سهم همراه اول از حدود۸۸۵ تومان به ۹۰۷تومان افزایش ارزش داشته که بازدهی حدود ۲.۴ درصد را طی همین مدت کوتاه برای صاحبان این نماد رقم زده است.

اما دلیل دستاوردهای مالی ثبت شده در صورتهای مالی را باید در نوع عملکرد و به خصوص حرکت همراه اول در مرزهای فناوری روز جستجو کنیم.
همراه اول به پشتوانه توان سرمایه گذاری خود و اعتماد مشتریانش یعنی ۷۰میلیون مشترک، طی سالهای اخیر در ارایه خدمات مربوط به پهنای باند موفق شده بالاترین عملکرد را داشته باشد و در حال حاضر همین توان مالی به همراه اول کمک کرده تا با ارتقاء زیرساختهای شبکه ارتباطی خود بالاترین کیفیت ممکن را در سطح اینترنت ۴G در اختیار مشترکینش قرار دهد که این مسئله ضمن آنکه فاصله این مجموعه را با رقبای داخلی حفظ کرده به طور حتم، پتانسیل بیشتری را برای ارایه خدمات نسل بعدی اینترنت دارد. یعنی اینترنت ۵G که انتظار می رود فضای خدمات مجازی را به فضای عینی متصل کند و دسترسی وسیع کاربران ایرانی را به اینترنت اشیاء ممکن سازد. البته این بخش در حد حدس و گمان است ولی به هر شکل مقایسه توان فنی و انسانی اپراتورهای اصلی به خودی خود نشان میدهد که حدس چندان بیراهی نیست.

به هرشکل در حال حاضر و بعد از عبور از فصل بحران بازار سرمایه شاهد هستیم سهم های بنیادینی مانند «همراه» تنها سهم هایی هستند که می توانند ضمن جبران زیان بازیگران بازار سرمایه در سال ۹۹ برایشان در سال ۱۴۰۰ به میزان قابل توجهی سود سازی کنند و روند فعلی قطعیتی بیش از حدس و گمان های آینده برای سرمایه گذاران دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا