کد خبر: 02119913069
اخبار شرکت ها

بازدید رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از ابرپروژه بیدبلند خلیج فارس

شب گذشته و چند ساعت مانده به افتتاح ابرپروژه بیدبلند خلیج فارس، مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس و رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی از بخش‌های مختلف پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در بازدید جعفر ربیعی و مرتضی شهیدزاده مدیران عامل بانک‌های عضو کنسرسیوم تامین منابع پروژه بیدبلند خلیج فارس از جمله چقازردی مدیرعامل بانک سپه، بیگدلی مدیرعامل ملت، پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان ، دولت آبادی مدیرعامل بانک تجارت و همچنین مدیران هلدینگ خلیج فارس، محمود امین نژاد، مدیرعامل بیدبلند خلیج فارس آنها را همراهی می‌کرد.

روز پنجشنبه در حالی توسط رئیس‌جمهور و با حضور وزیر نفت، ابر پروژه بیدبلند خلیج فارس به بهره برداری می‌رسد که رئیس‌جمهور در جلسه چهارشنبه هیات دولت گفته بود: بیدبلند تنها یک پالایشگاه نیست بلکه یک شهر عظیم بزرگ و افتخار بزرگ است و این افتتاح نشان می‌دهد که بر سر تحریم حداکثری چه آمد و این پنجشنبه یکی از پنجشنبه‌های بسیار درخشان ماست.

گفتنی است، با افتتاح این ابرپروژه که با راه اندازی آن و تکمیل پروژه انتقال گازهای همراه با نفت، شاهد خاموش شدن فلرها خواهیم بود، در صورت تامین خوراک صد درصدی، بیدبلند بیش از ۷۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی و در مجموع بیش از یک میلیارد دلار درآمد سالانه خواهد داشت‌.

این پروژه با سرمایه‌گذاری سه میلیارد و چهارصد میلیون دلار در کمتر از ۳۶ ماه پس از گشایش اعتبارات اسنادی، توسط هلدینگ خلیج فارس از پیشرفت ۱۸ درصدی به مرحله بهره‌برداری کامل رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا