کد خبر: 160801107520
جهانروزنامه

بازنگری در زمان پایان خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۳۵

ترجمه: محمود نواب مطلق

«کلِمان بُن» وزیر حمل و نقل فرانسه روز یکشنبه ۶نوامبر(۱۵آبان) در مصاحبه با نشریه فیگارو حمایت خود را از گنجانده شدن یک بند بازنگری در سال ۲۰۲۶(۱۴۰۵) درباره ممنوعیت فروش خودورهای نو گرمایشی و دوگانه سوخت برقی- بنزینی تا سال ۲۰۳۵(۱۴۱۴) در اتحادیه اروپا اعلام کرد.

وی تأکید کرد:« رسیدن به این مرحله بسیار سخت، گسترد وه بلندپروازانه است. اما باید به آن رسید. از اینرو در سال ۲۰۲۶(۱۴۰۵) یک بند بازنگری در این مصوبه گنجانده خواهد شد تا به استناد آن بررسی کنیم آیا فناوری‌های دیگری به منظورهمراهی با فناوری موتورهای برقی وجود دارد.»

وی همچنین افزود:« این کار برای جلوگیری از نابودی صنعت در اروپا نیز ضرورت دارد چرا که قاره‌هایی وجود دارند که از ما کندتر حرکت می‌کنند. هدف ما قطع صادرات خودروهای گرمایشی و دوگانه سوخت برقی-بنزینی به خارج در سال ۲۰۳۵(۱۴۱۴) نخواهد بود. زیرا در اینصورت چینی‌ها تمامی بازارهای رو به رشد راتسخیر خواهند کرد.»

این اظهارات در پی سخنان«تیِری بروتون» کمیسر اروپایی در بازارهای داخلی مبنی برعزم جدی اروپا در گنجاندن یک بند بازنگری در مصوبه مربوط به رسیدن اروپا به خودروهای ۱۰۰ درصد برقی تا سال۲۰۳۵(۱۴۱۴) عنوان شد.

بندی که در سال ۲۰۲۶(۱۴۰۵) در این مصوبه گنجانده خواهد شد. وزیر حمل ونقل فرانسه براین باوراست به این طریق خواهد توانست از خودروسازان حمایت کند.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۲۷ اکتبر(۵آبان) در پی توافق ۲۷ کشورعضو مبنی برپایان دادن به تولید خودروهای گرمایشی تا سال۲۰۳۵(۱۴۱۴) آنرا به تصویب نهایی رسانید.

در متن مصوب زمینه برای استفاده از فناوری‌های جایگزین از جمله سوخت‌های مصنوعی(الکترونیکی) و یا فناوری سوخت دوگانه برقی قابل شارژ نیز پیش‌بینی شده است البته این درصورتیست که استفاده از آنها به هدف پایان دادن به انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند.

نشریه فیگارو درباره یارانه‌های عمومی سوخت نیز که آخر سال ۲۰۲۲(دی۱۴۰۱) خاتمه می‌یابد از وزیر حمل و نقل فرانسه پرسید. این یارانه‌ها قرار است در سال ۲۰۲۳(۱۴۰۲) به گونه‌ای هدفمندتر صرفا به استفاده‌کنندگان عمده سوخت تعلق گیرد.

«کلِمان بُن» در این مورد گفت:« ما در حال بررسی این موضوع هستیم. این کمک‌ها صرفا به کسانی تعلق می‌گیرد که استفاده‌کنندگان منظم و مستمر از خودروشان هستند و میزان آن به درآمدها بستگی دارد. ما به کمک‌های هدفمندتر فکر می‌کنیم و ضوابط آن تا پایان سال مشخص خواهد شد.»

دولت در این زمینه کمکی بالغ بر ۷/۱ میلیارد یورو را پیش‌بینی کرده است. این درحالیست که در سال ۲۰۲۲(۱۴۰۰) مجموعه انواع یارانه‌های دولتی سوخت به رقمی فراتر از۵/۷میلیارد یورو رسید.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا