کد خبر: 18110068488
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

بازگشت ۵۰ میلیون ارز صادراتی از سوی صادرکننگان استان اصفهان

رئیس شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات ایران گفت که از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰میلیون یورو ارز حاصل از صادرات شرکت‌های تولیدی و صادراتی استان از طریق این بانک به کشور وارد شده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک توسعه صادرات، نیما بزرگمهر در گفت‌وگو با اگزیم نیوز ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارکرد: صادرکنندگان اصفهانی طی ده ماهه اول سال جاری بیش از ۳۱میلیون یورو ارز به کشور برگردانده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، بیش از صد درصد رشد داشته است.

او افزود: کمک به صادرکنندگان به منظور برگشت ارز حاصل از صادرات آنها یکی از خدمات ویژه بانک توسعه صادرات است که این کار با توجه به تحریم‌های بانکی اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات با تاکید بر اهمیت حمایت همه جانبه از تولید، تصریح کرد: در ۱۰ماه سال‌ جاری حدود ۲۰میلیون یورو برای ورود مواد اولیه و تجهیزات تولید از طریق بانک توسعه صادرات اصفهان به شرکت‌های تولیدی صادراتی استان تخصیص یافته است.

بزرگمهر افزود: بالغ بر هزار و ۵٠٠میلیارد ریال برای شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص یافته و بانک توسعه صادرات تا خرداد سال ١۴٠٢ می‌تواند این تسهیلات را در اختیار شرکت‌های واجد صلاحیت حوزه دانش‌بنیان قرار دهد.

او افزود: حدود ۵هزار میلیارد ریال تسهیلات صادراتی نیز با نرخ‌‎های مصوب بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی به بخش‌های مختلف در سطح استان اصفهان پرداخت شده که عمده این تسهیلات در بخش تولید و صادرات محصولات صنعتی بوده است.

بزرگمهر به تخصیص ۲هزار میلیارد ریال اعطای تسهیلات به بخش صادرات محصولات کشاورزی نیز اشاره و اضافه کرد: این تسهیلات به‌صورت تلفیقی از محل منابع صندوق توسعه ملی و این بانک به کشاورزان استان قابل پرداخت است.

به گفته رئیس شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات، این موضوع در کاهش هزینه‌های تولید، توسعه واحدهای فناور و کمک به رسیدن به مرحله صادرات و ارزآوری این شرکت‌ها موثر است.

او بکارگیری ابزارهای مختلف تامین مالی را از مهمترین اهداف بانک توسعه صادرات دانست و اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان دی بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبارات اسنادی داخلی ریالی به نفع شرکت‌های تولیدی استان عملیاتی شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا