کد خبر: 231002148838
اقتصادتولید و بازرگانی

بازگشت ۶ هزار واحد راکد و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید با حمایت دولت سیزدهم

معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم واحد احیای مراکز تولیدی و اقتصادی در ریاست جمهوری راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی ریاست جمهوری اظهار کرد: دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کارش به مسائل مهمی از جمله آب و اشتغالزایی پرداخته به‌طوری که در زمینه آب، پنج خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی یعنی کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و فارس در حال اجرا دارد تا مشکلات این حوزه کاهش یابد.

وی افزود: اگر چه این آب برای مصارف صنعتی و کشاورزی تعریف شده، اما با توجه به نامگذاری سال‌های اخیر مقام معظم رهبری که تأکید به تولید دارند لذا تولید کلیدواژه حل بسیاری از مشکلات است.

حسینی اظهار کرد: با تولید، درآمد خانوار‌ها هم افزایش یافته و معیشت خانوار‌ها بهبود می‌یابد لذا دولت سیزدهم از ابتدای کار، واحد احیاء مراکز تولیدی و اقتصادی را در حوزه ریاست جمهوری ایجاد کرده و تاکنون بیش از ۶۰۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در کارگروه‌های متعدد مورد بررسی مسائلی در زمینه نقدینگی، حقوقی، مدیریتی، بازار و … قرار گرفتند و مجددا به چرخه تولید برگشتند.

وی با اشاره به این‌که دولت بر خصوصی‌سازی سالم و درست تاکید دارد، تصریح کرد: متاسفانه در گذشته دیدیم که عده‌ای با رانت و با استفاده از موقعیت؛ برخی کارخانه‌های بزرگ و مراکز عظیم را تعطیل کردند و تجهیزات را در راستای تغییر کاربری فروختند و سرمایه را در کار‌های زودبازده به کار گرفتند، اما اکنون دولت فعلی بر خصوصی‌سازی سالم و درست تاکید دارد و البته حمایت، نظارت و هدایت را دارد تا اشتغال و درآمدزایی تحقق یابد و معیشت خانواده‌ها بهبود یابد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: پروژه‌های زیادی در راستای اشتغالزایی و درآمدزایی در حال تکمیل هستند به‌طوری که ۴۸ پروژه پیشران و عظیم با اعتبار ۱۷ میلیارد دلار در حوزه گاز، پتروشیمی، نفت و … در صنایع و معادن سرمایه‌گذاری شده و قطعا جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی مهم هستند.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند در اجرای پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و در مناطق آزاد در نقاط مختلف کشور بسته‌های سرمایه‌گذاری معلوم و تعریف و این کار شروع شده و مردم می‌توانند در حوزه‌های خدماتی، صنعتی و معدنی، کشاورزی و … سرمایه‌گذاری کنند که البته ۱۵ درصد در این مسیر سرمایه‌گذاری کردند.

حسینی گفت: تأکید رئیس جمهور هم تسریع در این روند و رسیدن به نتایج مطلوب اشتغال و درآمد برای خانواده‌هاست. ضمن اینکه در برنامه پنج ساله هفتم توسعه، تأکید شده که مدارس و دانشگاه‌ها نیروی ماهر تربیت کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا