کد خبر: 2707994774
بانک و بیمهروزنامه

بانک صادرات ایران به توسعه راه‌آهن شتاب داد

تفاهم‌نامه توسعه همکاری و اعطای تسهیلات مالی در حوزه حمل و نقل ریلی به ارزش ۵۰هزارمیلیارد ریال بین بانک صادرات ایران و گروه مپنا امضا شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این تفاهم‌نامه در نشستی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک صادرات ایران و گروه مپنا، به امضای حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران و عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا رسید که بر اساس آن بیش از ۵۰هزارمیلیارد ریال تسهیلات و انواع خدمات مالی بانک صادرات ایران برای توسعه همکاری و اعطای تسهیلات مالی در حوزه حمل‌ونقل ریلی به گروه مپنا پرداخت خواهد شد.

حجت‌الله صیدی گفت: همکاری بانک صادرات ایران با گروه مپنا در قالب این تفاهم‌نامه در جهت توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه کشور است. این طرح در ماه‌های آینده در قالب ۵۰هزار میلیارد ریال تسهیلات عملیاتی می‌شود. ضمن اینکه برای توسعه ریل و راه‌آهن برقی نیز تفاهم شد. این پروژه‌ها که نزدیک به سه‌میلیارد دلار منابع مالی را جذب خواهد کرد، قدمی موثر در مسیر توسعه اقتصادی‌ کشور خواهد بود.

او افزود: مپنا گروه بزرگی است که در زمینه‌های مختلف به ویژه در صنایع بالادستی، نیروگاهی و فلزات اساسی فعالیت می‌کند و بانک صادرات ایران برای تأمین مالی و همکاری با این گروه آمادگی دارد و با وجود زمینه‌های مختلف فعالیت در گروه مپنا، حجم تامین مالی پروژه‌های این گروه توسط بانک صادرات ایران چند برابر رقمی است که امروز توافق شد.

صیدی اظهار کرد: همکاری بانک صادرات ایران با گروه مپنا یک همکاری استراتژیک بوده و بانک از تأمین مالی پروژه‌های این شرکت با تمام توان استقبال کرده و با تمام توان در کنار مپنا ایستاده است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به دستاوردهای برنامه‌ریزی ۳۰ماهه در بانک صادرات ایران، خروج از زیان، سودآوری و پوشش زیان انباشته در صورت‌های مالی شش ماهه بانک، تاکید کرد: با بهبود کفایت سرمایه بانک، سقف تسهیلات‌دهی به دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت و مشکل مجوز برای اعطای تسهیلات و حمایت از واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پس هر تحریمی، فرصت‌هایی برای اقتصاد کشور وجود دارد، افزود: بانک صادرات ایران با استفاده از طرح‌های طراوت «تولید»، «توسعه» و «مسکن»، تامین مالی زنجیره تولید تا مصرف را حمایت می‌کند و از تحریک تقاضای کل تا عرضه مواد اولیه در کنار تولید کشور قرار گرفته است.

صیدی بر آمادگی بانک صادرات ایران برای حمایت از تولید خودروی برقی توسط گروه مپنا تاکید کرد و افزود: بانک صادرات ایران برای تحقق این هدف از طریق بازار پول و سرمایه در کنار گروه مپنا خواهد ایستاد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا