کد خبر: 120403164845
اخبار شرکت هابانک و بیمه

بانک ملت؛ بانکی پیشرو و نوآور در رالت دیجیتال

به گفته مدیرعامل بانک ملت، رالا دیجیتال اولین پول دیجیتال کشور است که مجوز آن توسط بانک مرکزی صادر شد. از مزایای آن حذف پول کاغذی و کاهش هزینه ها و سهولات مبادلات خرد است ضمن آن که مشتریان میتوانند حتی با حذف کارت و با استفاده از تلفن همراه و کیف پول مختص به رالر دیجیتال ازآن استفاده کنند.

به گزارش عصراقتصاد، فرشید فرخ نژاد، مدیر عامل بانک ملت با حضور در نمایشگاه بیست و هفتمین الکامپ در جمع خبر نگاران گفت: بانک ملت ذیل تصمیماتی که بانک مرکزی و تنظیم کننده پولی کشور گرفته است اعلام امادگی و زیر ساخت های لازم را فراهم کرد چون در بانک ملت دو موضوع مهم برای خدمات رسانی وجود دارد یکی زیر ساخت قوی در حوزه فناوری اطلاعات است دوم ظرفیت و دانش بسیار خوبی که در همکاران و نیروی انسانی هست این به ما کمک کرد ه که همواره به عنوان یک بانک پیشرو و نواور خدمات ارائه دهبیم.

مدیر عامل بانک ملت ادامه داد: با سیاست بانک مرکزی جزیره کیش به عنوان پایلوت انتخاب شد ما هم از جزیره شروع کردیم و بیش از هزار دستگاه پز عملیاتی شد آموزش های لازم داده شده تبلیغات هم انجام شد البته توسعه این موارد با هماهنگی مقام پولی که بانک مرکزی است در دستور کار بانک ملت و شبکه بانکی خواهد بود مشخصا سایر بانک ها هم اضافه می شوند و محصولاتی را ارائه خواهند داد تا راحتی و سهولت را برای استفاده کنندگان داشته باشد .ما منتظر هستیم با هماهنگی بانک مرکزی رالب دیجیتال بیشتری تخصیص داده شود و مشتریان استفاده کنند چون در مرحله اول برای پرداخت های خرد است و بدیهی است که باید حوزه های مختلفی را شناسایی کرد که می توانند از آن استفاده کنند .

فرخ نژاد توضیح داد: ساید مشتریان و پذیرندگان برای هرخدمت جدیدی نیاز به فرهنکگسازی دارد بعد از پایلوت جزیره کیش حتما استان های مختلف با هماهنگی و مجوز بانک مرکزی هم در این زمینه فعال خواهند شد در این صورت بانک ملت نیز به همکاری ادامه خواهد داد.

وی بیان کرد: پشتوانه این خدمت رسانی از طرف بانک مرکزی است که پرداخت میشود تغییری در نظام پولی کشور انجام نمی شود پول کاغذی به دیجیتال تبدیل می شود.

او خاطر نشان کرد: بانک ملت در حوزه نوآوری همیشه پیشتاز بوده سرمایه گذاری های خوبی انجام داده و نتیجه توسعه هم این بود که استفاده از خدمات روز برای مشتریان مشخصا در حوزه بانکیرا به وجود آورده است در هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت ، مجموعه صندوق جسورانه ای با سرمایه ۵ میلیارد ریالی شکل گرفته است و این وارد فاز عملیاتی شده شرکت هاو مجموعه های استات آپی بسیار خوبی شناسایی شده و قراردادهای خوبی هم منعقد شده است که در حوزه های مختلف فین تک ها و واقعیت مجازی فعالیت می کنند در ماه های آینده محصولات نواورانه جدیدی را بانک ملت به جامعه ارائه خواهد داد.

همچنین بانک ملت به عنوان یک واسطه وجوه و پرداخت تسهیلات با صندوق های نوآوریی و شکوفایی قرارداد دارد مشتریانی که در ان حوزه شرایط مربوطه را دارند و توسط صندوق به بانک معرفی می شوند از تسهیلات بانکی نیز بهره مند می شوند بنابراین بانک ملت در دو حوزه بانک نوآور سرمایه گذاری و ارائه محصولات و پشتیبان مجموعه هایی که در کشور نیاز به خدمات بانکی و تتسهیلات دارند فعال است.

فرخ نژاد در مورد بانکداری ویدئویی نیز گفت: بانکداری ویدئویی یک خدمت جدید است که در فضای کار بانکی در کشور توسط بانک ملت ارائه شد ما به دنبال این هستیم که ضمن استفاده از فناوری های پیشرفته یک ارتباطی رو دررو را بین مشتری و بانک حفظ کنیم و میخواهیم ضمن استفاده از خدمات الکترونیکی مزایای ارتباط فیزیکی را هم از دست ندهیم افق ما در بانکداری ویدئویی به سمت حضور حداقلی مشتری در شعبه و در نهایت به صفر رسانده حضور است امروزه باتوجه به سقف پرداخت های مختلفی که هست مراجعه حضوری و بخشی از مراجعات برای دستور انتقال ها و پرداخت هایی که بیش از امکانات فضای مجازی است می توان با این روش حضور را کاهش دهیم. بدیهی است در آینده متناسب با بازخورد این طیف از مشتریان و با رفع ایرادها و توسعه زیر ساخت ها در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا