کد خبر: 14120072650
بانک و بیمهشرکت ها

بانک ملت بی‌رقیب در میان بانک‌های بورسی

بر اساس اطلاعات گزارش فعالیت ماهانه منتهی به پایان بهمن ۱۴۰۰، بانک ملت در مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری، مانده سپرده‌های ارزی، مانده کل مصارف، سرانه شعب در جذب سپرده‌های ریالی، سرانه پرسنلی و سرانه شعب در جذب منابع جایگاه نخست بانک‌های تجاری را در اختیار دارد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، این بانک تا پایان بهمن امسال رشدی ۶۶درصدی در سپرده‌های جاری ریالی نسبت به بهمن سال گذشته، ۲۹درصدی در سپرده‌های ارزی، ۲۵درصدی در سپرده‌های قرض‌الحسنه ریالی و ۵۴درصدی در سپرده‌های قرض‌الحسنه ارزی داشته است.

در زمینه تسهیلات نیز جهش ۴۷درصدی در کارنامه عملکردی وبملت دیده می‌شود.

جایگاه نخست در بین بانک‌های تجاری در مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری، مانده سپرده‌های ارزی، مانده کل مصارف، سرانه شعب در جذب سپرده‌های ریالی، سرانه پرسنلی در جذب منابع، سرانه شعب در جذب منابع و از دستاوردهای این بانک در سال ۱۴۰۰ است.

بانک ملت با حفظ منابع پیشین در سال ۹۹، بیش از۱،۳۲۰هزار میلیارد ریال منابع جدید جذب کرده است.

براساس این گزارش، وبملت در هر دو بخش تراز عملیاتی ماهیانه و تجمیعی در میان بانک‌های بورسی کشور اول است.

بانک ملت در بخش مازاد درآمد تسهیلات اعطایی به سود پرداختی به سپرده‌گذاران نیز با رشد ۲۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاترین تراز عملیاتی ثبت‌شده بین تمام بانک‌های بورسی کشور را به ثبت رسانده است.

مانده سپرده‌های هزینه‌زا در پایان بهمن نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ از رشدی ۱۴درصدی برخوردار شده که در مقایسه با اسفند سال گذشته رشدی ۱۲،۸درصدی را نشان می‌دهد. در عین حال در بخش سپرده‌های غیر هزینه‌زا این بانک توانسته است نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۵۶درصدی را محقق کند.

۶۵درصد از سپرده‌های بانک ملت هزینه‌زا و۳۵درصد این سپرده‌ها را سپرده‌های غیر هزینه‌زا تشکیل می‌دهد.

درآمد تسهیلات وبملت در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۵۵درصد نسبت به مقطع مشابه سال قبل افزایش یافته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا