کد خبر: 251102151913
اخبار شرکت هاانرژیبانک و بیمه

با امضای تفاهم‌نامه در نخستین روز ایران پتروکم: آغاز فصل جدید همکاری گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و بانک صادرات با تمرکز بر توسعه پایین‌دست

با امضای تفاهم‌نامه دوجانبه همکاری میان گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و بانک صادرات، رکورد این بانک در تأمین مالی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی شکسته شد.

به گزارش ستاد رویداد بین‌المللی ایران‌پتروکم، در حاشیه نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۱۴۰۲، تفاهم‌نامه همکاری میان گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و بانک صادرات به امضای علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات رسید.

علی عسکری، با بیان اینکه بانک صادرات یکی از بانک‌های فعال در حوزه پتروشیمی است، گفت: باتوجه‌به مدیریت جوان و پرکار این بانک، امیدواریم باتوجه‌به اهمیت حوزه پتروشیمی، شاهد همکاری بیشتر بانک صادرات در این بخش باشیم.

وی افزود: باتوجه‌به این که بانک صادرات اعلام کرده که علاقه دارد در حوزه پایین‌دست صنعت پتروشیمی فعالیت کند، امیدواریم بعد از امضای این تفاهم‌نامه فصل جدیدی در همکاری این بانک در بخش پتروشیمی آغاز شود.

مدیرعامل بانک صادرات نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: باعث افتخار بانک صادرات است فصل جدیدی از همکاری ما با مجموعه صنعت پتروشیمی شروع می‌شود.

محسن سیفی با اشاره به مبلغ تفاهم‌نامه امضاشده میان این بانک و گروه صنایع پتروشیمی خلیج خلیج‌فارس، خاطرنشان کرد: این مبلغ به‌اندازه کل ادواری است که بانک صادرات در حوزه نفت گاز تأمین مالی کرده است.

ارائه انواع خدمات مالی و بانکی، اعطای تسهیلات ارزی و ریالی، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی، صدور انواع ضمانت‌نامه‌های ریالی و ارزی، پذیرش رکن ضامن در انتشار اوراق مرابحه و صدور اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) برای شرکت و شرکت‌های معرفی شده، از جمله موارد مورد توافق در این تفاهم‌نامه است.

نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۱۴۰۲ با شعار حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پترو پالایش به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های جزیره کیش دایر است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا