با تصویب مجلس؛ یارانه افراد غیرمشمول حذف می‌شود

  کد خبر: 031102149912

با تصویب نمایندگان مجلس، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول و همچنین تجدیدنظر درباره افرادی شد که یارانه آن‌ها قطع شده است.

به گزارش عصراقتصاد، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح روزگذشته و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳، جزء ۶ بند الف تبصره هشت این لایحه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت یا تجدید نظر در مورد افرادی که یارانه آن ها قطع شده، به‌موجب آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ظرف یک‌ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون به‌تصویب هیئت وزیران می‌رسد، اقدام نماید.

بانک مرکزی موظف به پرداخت تنخواه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها شد

همچنین با تصویب، ردیف های چهار و پنج بندالف تبصره هشت لایحه بودجه ۱۴۰۳، بانک مرکزی موظف شد که برای پرداخت به‌موقع مصارف هدفمندی یارانه‌ها تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دهد.

۴- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است برای پرداخت به‌موقع مصارف هدفمندی و بر اساس درخواست سازمان برنامه و بودجه کشور معادل سه درصد جمع مصارف را ‌به ‌صورت تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دهد.

۵-سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است منابع حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده فروش فراورده‌های نفتی و گاز طبیعی را با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور صرفاً برای تأمین یارانه نان و دارو هزینه نماید.

خروج از نسخه موبایل