کد خبر: 26080055826
اخبار شرکت ها

جلسه کارگروه توسعه حمل و نقل ریلی برای تامین ۱۰۰۰ لکوموتیو

کارگروه توسعه حمل و نقل ریلی با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صمت، روسای هیات عامل ایدرو و ایمیدرو و معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل شرکت راه آهن چگونگی تحقق ظرفیت تولید داخل صنایع ریلی ر ا بررسی کرد.

صالحی نیا معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایدرو در این جلسه با اشاره به سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه درخصوص اولویت ‏بخشی به حمل و نقل ریلی و افزایش سهم حمل و نقل ریلی مسافر و بار گفت: دستیابی به اهدافی مانند کاهش تلفات جاده‏ای، کاهش آلودگی زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت و با توجه به عدم تکافوی تعداد لکوموتیو موجود برای پاسخگویی به حجم تقاضای بار و مسافر فعلی در بخش‏ های داخلی، بین المللی و ترانزیتی و نیاز فوری کشور به لکوموتیو جدید، نیازمند تعامل و برنامه ریزی دقیق بر اساس الویت های این بخش است.

محسن صالحی نیا با بیان اینکه تامین منابع مالی اولویت مهم برنامه توسعه لکوموتیو است ، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به سهم ۳۰ درصدی حمل بار و ۲۰ درصدی جابجایی مسافر باید نحوه تامین منابع مالی ، نوع منابع مالی و نحوه تاثیر گذاری و تزریق منابع کاملا شفاف سازی شود .

سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به کمبود لوکوموتیو در بخش مسافربری و بخصوص باربری گفت: به همین منظور شرکت راه آهن بدنبال تأمین ۱۰۰۰ دستگاه لکوموتیو طی حداکثر ۳ سال (۱۵۰ دستگاه از تولیدکنندگان داخلی و ۸۵۰ دستگاه به‏صورت واردات) از طریق بخش غیر دولتی و یا رأسا با استفاده از منابع داخلی و یا منابع بودجه عمومی است.

کارگروه مشترک توسعه حمل و نقل ریلی با هدف هماهنگی بین دو وزارت خانه صنعت ، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در راستای تکمیل ظرفیت ساخت داخل صنایع ریلی تشکیل شده است .

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا