کد خبر: 21020025925
انرژی

با حضور وزیر نیرو؛ مرکزجدید دیسپچینگ برق کشور به بهره‌برداری رسید

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح مرکز ملی دیسپچینگ جدید برق بعد از ۱۱ سال، گفت:این مرکز می تواند به ایفای نقش ایران در قالب تبادل و هاب انرژی کمک قابل توجهی کند.

به گزارش مهر، رضا اردکانیان امروز در مراسم افتتاح دیسپچینگ جدید برق کشور و طرح‌های جهادی نوسازی شبکه برق ۱۰ هزار روستا در سال ۱۴۰۰ گفت: از محل فروش برق به صنایع بزرگ با نرخ خریداری شده از تولیدکنندگان توانستیم درآمد مناسبی کسب کنیم و این در آمد را به طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی خود اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده ۳۰ طرح به ارزش ۱,۶۱۵ میلیارد تومان تا هفته چهارم اسفند ماه ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شود و ۲۹۰ طرح کلی برنامه ریزی شده وزارت نیرو نیز در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: مرکز دیسپچینگ ملی جدید صنعت برق که امروز به بهره برداری رسید، ۱۱ سال در حال ساخت و تجهیز بود. به این ترتیب با توجه به شرایطی که ایران به لحاظ تبادل انرژی با همسایگان خود دارد این مرکز می‌تواند نقش مهمی در تسهیل این امر ایفا کند. به این ترتیب می‌توانیم به نقش چهارراهی به عنوان هاب انرژی خود نزدیک شویم.

این مقام مسئول با اشاره به نیروی انسانی ماهر و توانمند صنعت برق کشور توضیح داد: انتظار داریم که این نیروی انسانی متخصص در راستای نقش منطقه‌ای خود به انتقال تجربیات به سایر صنایع برق در کشورهای منطقه کمک کند.

وزیر نیرو اظهار داشت: بهسازی شبکه برق ۱۰ هزار روستا در سال ۱۴۰۰ را در برنامه داریم که این تعداد روستا مربوط به ۲۵ استان است که ۵۶۰ روستا تاکنون شبکه برق شأن بهسازی و نوسازی شده است. با سرعت گرفتن این طرح ایران در بخش برق رسانی روستایی ۲۰ درصد از متوسط جهانی بالاتر قرار می‌گیرد.

اردکانیان با بیان اینکه برای تجهیز مولد برق خورشیدی برای ۲۰ هزار خانوار برنامه ریزی کرده ایم، توضیح داد: برای افتتاح و بهره برداری طرح‌های امروز ۱,۳۴۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که بخش عمده آن از منابع داخلی تأمین شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر بخش خانگی و صنعتی مصرف برق خود به ویژه در ایام پیک را مدیریت کنند می‌توانیم تابستانی بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا