کد خبر: 301101121311
اقتصادکشاورزی

با رکورد دار تولید نهال در بوشهر آشنا شوید

احداث باغ در شرایط امروز بازار کار بسیار دشواری است، مخصوصا اینکه شخصی که قصد احداث باغ داشته باشد بی‌تجربه باشد و یا اینکه بخواهد باغداری به شیوه‌ی سنتی به باغداری به شیوه‌ی مدرن و پیشرفته روی بیاورد اما هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با این نوع باغداری و اصول آن نداشته باشد.

باغداری به شیوه‌ی مدرن و پیشرفته تنها راهی است که یک باغدار را می‌تواند به سود مطلوب از آن نزدیک کند، انحراف از اصول باغداری نوین به معنای انحراف از سود تضمین شده حاصل از باغداری خواهد بود.

اصول باغداری نوین در بوشهر را از کجا بیاموزیم؟

قطعا شما هم در جستجوی اطلاعات برای احداث باغ از هر دری مطلبی را آموخته و در این لحظه ممکن است دچار سردرگمی شده باشید، اینکه چه نوع میوه ای را برای کاشت در بوشهر انتخاب کنم که بهترین سود را برای من داشته باشد؟ چه میزان زمین زیرکشت باید داشته باشم تا بتوانم به سود مطلوب دست پیدا کنم و یا اینکه هر کسی از افراد با تجربه و یا بی تجربه که تنها نام ارقام مختلف درختان میوه را شنیده باشد به شما پیشنهادات شگفت انگیز داده است، به عنوان مثال اگر فلان رقم را بخری برد می‌کنی و یا تنها در صورت خرید فلان رقم است که می­توانی سود کنی و از این دست جملات که شما را بیشتر سردرگم کرده است.

اگر می­خواهید یک راهنمایی جامع و کامل و البته مختصر و مفید دریافت کنید با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید چرا که خبرهای بسیار خوبی برای شما فعالان حوزه‌ی کشاورزی و باغداری داریم.

اصل اول در باغداری نوین: انتخاب زمین مناسب:

وقتی سخن از احداث باغ به میان می­آید اولین چیزی که در ذهن افراد نقش می­بندد انتخاب نوع درخت میوه و خرید نهال از نهالستان است، درست است که این مورد یکی از مهم­ترین قدم­ها در این زمینه است اما اولین گام نیست، اولین گام در احداث باغ انتخاب زمین مناسب به متراژ مناسب است.

در اینجا این سوال مطرح می‌شود که حداقل زمین برای احداث باغ چقدر باید باشد تا بتوان از احداث باغ سود سالانه‌ی خوبی به دست آورد؟

پاسخ دادن به این سوال امروزه با گذشته فرق دارد، خبر خوب اول برای شما کسانی که قصد احداث باغ با بهره برداری تجاری دارید این است که امروزه ارقام بسیار پر بار و مقرون به صرفه ای در نهالستان­ های معروف و به نام کشور مانند برتر نهال برای فروش عرضه می‌شود که باردهی آنها در برخی موارد چندین برابر باردهی ارقام بومی و قدیمی است.

بنابراین با خرید این نهال­ها می­توانید حتی در زمین­های با وسعت کم نیز به بهره‌برداری مفید دست پیدا کنید، البته که هرچقدر وسعت زمین شما بیشتر باشد هزینه‌ی جاری سر شکن شده و سود نهایی بیشتر خواهد بود اما خب با وجود این ارقام دیگر نگرانی از بابت سطح زمین محدود نخواهید داشت.

اصل دوم در باغداری نوین: انتخاب نوع و رقم میوه‌ی مناسب

درختان میوه هر کدام شرایط آب و هوایی خاصی را پسندیده و در شرایط آب وهوایی خاصی قابلیت رشد و باردهی حداکثری دارند، بنابراین شما نمی­توانید هر نوع درختی را که خواسته باشید در هر منطقه‌ای بکارید، اما این نکته هم نباید از نظرها دور بماند که امروزه تولی ارقام مختلف از انواع درختان میوه سبب شده که در بسیاری از موارد دامنه‌ی محدودیت شرایط آب و هوایی برای برخی از انواع درختان میوه گسترده­تر شود.

به عنوان مثال خرید نهال گردو در بوشهر ( https://bartarnahal.ir/bushehr-walnut-seedlings/ )  و احداث باغ گردو در این شهر زمانی یک رویا بود اما امروزه با تولید رقم پکان این رویا به حقیقت بدل شده است، در مورد درختان میوه‌ی دیگر نیز این موضوع صدق می­کند، انواع درختان میوه همچون زیتون، انجیر، انگور، خرمالو و دیگر درختان میوه در ارقامی تولید شده‌اند که قابلیت تحمل گرمای هوای تابستان در بوشهر را داشته باشند و باغداران می‌توانند با احداث این باغات به سود تجاری قابل قبولی دست پیدا کنند.

اصل سوم در باغداری نوین: انتخاب نهالستان

شاید با خود فکر کنید که انتخاب نهالستان که موضوع با اهمیتی نیست، با مراجعه به نزدیک­ترین نهالستان نهال مورد نظر خود را تهیه می­کنیم، اما باید بدانید که اهمیت انتخاب نهالستان از دو اصل دیگر بیشتر نباشد کمتر نیست، شما با خرید نهال و احداث باغ سرنوشت چند دهه پرداخت هزینه بابت باغداری را برای خود رقم می­زنید و انتظار سود دهی را دارید، اما در صورتی که مناسب­ترین رقم، مقاوم‌ترین رقم و نهال سالم و اصیل را تهیه نکنید نه تنها از چند دهه باغداری خود سود نمی‌کنید بلکه متضرر نیز می­شوید.

خرید نهال با ویژگی­های ذکر شده از هر نهالستانی امکان پذیر نیست، ضمن اینکه تنوع ارقامی که از آن سخن گفتیم نیز جز در نهالستان­های معتبر و پر فروش در کشور وجود نخواهد داشت، شاید از خود سوال کنید خب من چگونه می­توانیم به همچین نهالستان و خرید نهال در بوشهر ( https://bartarnahal.ir/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1 ) دسترسی پیدا کنم؟ در پاسخ به سوال شما باید گفت نهالستان­های پر فروش رکورد دار در زمینه‌ی تولید و فروش نهال مانند برتر نهال فروش نهال را به سراسر ایران انجام می‌دهند.

این نهالستان­ها بستر خرید و فروش اینترنتی نهال را برای باغداران عزیز در سراسر کشور محیا کرده و شما باغداران می‌توانید نهال مورد نظر خود را این نهالسان­ها از راه دور و به صورت ایترنتی بخرید.

خبر خوب آخر اینکه در زمینه‌ی اطلاعات داشتن و یا نداشتن در رابطه با احداث باغ دیگر جا نگرانی نیست چرا که شما می­توانید از مهندسان و متخصصان همین معتبرترین نهالستان کشور کمک گرفته و کار احداث باغ خود را با مشورت گرفتن از ایشان و به صورت گام به گام انجام دهید.

شما حتی می‌توانید در انتخاب نوع میوه و رقم مناسب برای کاشت در هر منطقه ای در بوشهر با این مشاوران مشورت کرده و ایشان با اطلاعات کاملی که در رابطه با همه انواع و رقام درختان میوه دارند و حتی با تحلیلی که از بازار می­توانند داشته باشند بهترین و پر سود‌ترین ارقام میوه را برای کاشت در بوشهر به شما پیشنهاد می­کنند.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی انتخاب ارقام مختلف درختان میوه می­توانید به وبسایت ما به آدرس bartarnahal.ir مراجعه کرده و یا در صورت دسترسی نداشتن به اینترنت می­توانید با شماره تماس های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره ­های تماس:

۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا