کد خبر: 010302128062
اخبار شرکت هااقتصادانرژیتولید و بازرگانیصنعت و معدن

با رکوردشکنی‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه محقق شد؛ رشد ۶ درصدی تولید تختال در فولاد هرمزگان

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: مدیران و کارکنان این شرکت در لبیک به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی «مهار تورم، رشد تولید» با ثبت رکورد ماهانه‌ای دیگر در اردیبهشت‌ماه، میزان تولید شرکت را طی دو ماه ابتدای امسال به ۳۱۲ هزار و ۸۰۲ تن تختال افزایش دادند و رشد ۶ درصدی را تجربه کرد.

عطاالله معروفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی در تشریح این رکوردها بیان کرد: شرکت فولاد هرمزگان به‌عنوان یکی از فولادسازان پیشرو در عرصه تولید، همواره روبه‌جلو حرکت نموده و به‌ویژه طی دو سال گذشته حتی باوجود محدودیت‌های شدید در حوزه انرژی با رکوردشکنی‌های روزانه، ماهانه و سالانه، ثابت کرده است که مشکلات عزم مدیران و کارکنان را برای دست‌یابی به اهداف استوارتر می‌نماید.

وی عنوان کرد: در فروردین‌ماه توانستیم ۱۵۶ هزار و ۲۳۷ تن تختال تولید و از رکورد آذرماه سال ۱۴۰۱ عبور کنیم. اما این رکورد در اردیبهشت‌ماه نیز ادامه یافته است و توانستیم با تولید ۱۵۶ هزار و ۵۶۵ تن تختال در این ماه شاهد رکوردشکنی دیگر از فولاد هرمزگان باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تأکید کرد: با ثبت دو رکورد تولید ماهانه از ابتدای سال جاری، درمجموع توانستیم ۳۱۲ هزار و ۸۰۲ تن تختال تولید کنیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد. ضمن اینکه ثبت دو رکورد متوالی و این میزان تولید در نوع خود یک رکورد جدید در تاریخ فولاد هرمزگان محسوب می‌شود.

معروفخانی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای افزایش تولید و ثبت رکورد در فولاد هرمزگان، خاطرنشان کرد: همان‌طور که گفته شد، در این شرکت تفکر حرکت روبه‌جلو و شعار «ما می‌توانیم» حاکم است همچنان که در دو سال اخیر موفق به ثبت رکوردهای متعدد شده‌ایم.

به گفته مدیرعامل فولاد هرمزگان عواملی نظیر: بهبود مداوم فرایندهای تولید در همه نواحی ازجمله تأمین مواد اولیه باکیفیت، تولید آهن اسفنجی با متالیزاسیون بالای ۹۲ درصد، اتخاذ تدابیر مختلف در واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم همچون کاهش توقفات سرباره، کاهش توقفات برنامه‌ای و اضطراری، کاهش مصرف قراضه، کاهش زمان تخلیه تا تخلیه کوره، کاهش زمان آماده‌سازی کوره، اجرای پروژه استراتژیک و افزایش راندمان واحد ریخته‌گری مداوم در راستای افزایش تولید از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در کسب این موفقیت‌ها بوده‌اند که در صورت رفع کامل محدودیت‌های موجود در تأمین مواد اولیه و انرژی روند روبه رشد کمی و کیفی این شرکت همچنان می‌تواند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار «مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری در سال جاری تصریح کرد: فولاد هرمزگان باهدف تحقق این راهبرد و رسیدن به‌تمامی برنامه‌های سالانه، تلاش خواهد کرد که بتواند سهم خود را در رشد تولید و اقتصاد کشور ادا کند.

معروفخانی با تأکید بر اهمیت و نقش تولید بر مهار تورم اظهار امیدواری کرد: محدودیت‌های انرژی در سال جاری به حداقل برسد و فولادسازان با تمام ظرفیت خود به کارِ تولید که از مهم‌ترین مؤلفه‌های اثرگذار در توسعه اقتصادی و کاهش تورم است، همت گمارند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا