کد خبر: 121102150767
اخبار شرکت هااقتصادبازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

با سفر وزیر صمت به استان هرمزگان صورت گرفت؛ آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان

به گزارش عصر اقتصاد؛ همزمان با سالگرد چهل و پنجمین پیروزی انقلاب اسلامی و در سیزدهمین دور از سفرهای استانی رییس جمهوری به همراه هیئت همراه به استان هرمزگان ، آغاز عملیات ۴طرح توسعه ای شرکت فولاد هرمزگان توسط وزیر صمت انجام گرفت.

۴ طرح توسعه ای شرکت فولاد هرمزگان به شرح زیر می باشد:

*آغاز عملیات اجرایی طرح های توسعه ای فولاد هرمزگان.
*افزایش ظرفیت فولاد سازی از ۱.۵ میلیون تن به ۳.۲میلیون تن در سال.
*نوردگرم به ظرفیت ۱.۷میلیون تن سال.
*مگامدول چهارم آهن سازی به ظرفیت ۱.۶ میلیون تن در سال.
*واحد تولید گازهای صنعتی شماره ۳به ظرفیت۱۰ هزار نرمال مترمکعب در ساعت.

عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان درابتدای سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر و خیر مقدم به وزیر و هیئت همراه گفت:

در طول ۱۵ سال گذشته تا بهمن ماه ۱۴۰۰ هیچ طرح توسعه ای در فولاد هرمزگان آغاز نشده بود و برکت این ایام ۵ طرح را آغاز کردیم. و امروز باحضور وزیر صمت آغازگر ۴طرح توسعه ای عملیاتی خواهیم کرد.

معروفخانی خاطر نشان کرد: سال ۹۵ پروژه مگا مدول احیا مستقیم با شرکت ایتالیایی قرار داد امضا شد و با توجه به تحریم های به وجود آمده این شرکت قرارداد خود را فسخ و باهمت شرکت فولاد هرمزگان و طراحی شروع پروژه ها آغاز شد و این مگامدول جز طرح هایی است که نظیر ندارد و توسط متخصصان داخلی ایران طراحی و به اجرا در آمده است. این مگامادول ۳خروجی را خواهد داشت.

همچنین طرح افزایش ظرفیت فولادسازی و نورد را آغاز می‌کنیم تا با طرح نورد فولاد هرمزگان از تک محصولی نجات پیدا کنیم و نورد این مجموعه با ورق های خاص که تا به امروز در کشور تولید نمیشود تولید خواهد شد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان ادامه داد: اسفند سال آینده طرح مگامدول سوم به بهره برداری میرسد.
معروفخانی ادامه داد: فولاد هرمزگان اکنون در بحث دانش از بومی‌سازی عبور کرده و این افتخار را داشته که به مرجع دانش در کشور تبدیل شده است.

فولاد هرمزگان به صورت جدی به بحث فولاد سبز وارد شده و با انعقاد تفاهم‌نامه با نفت ستاره خلیج فارس مبنی بر تامین هیدروژن به نخستین تولیدکننده فولاد سبز در ایران تبدیل می‌شود.

معروفخانی در رابطه با قطعی گاز وبرق پی در پی گفت: با توجه به قطعی برق و گاز در شرکت، فولاد هرمزگان توانسته با این شرایط از ظرفیت اسمی عبور کرده و این آرزو تحقق پیدا کند.سال گذشته با توجه شرایط سخت ۳۶ رکورد راثبت کردیم. و امسال با ۲۸ رکورد را پی در پی به ثبت رساندیم. و با برنامه ریزی و افتخارات و عصر توسعه و تولید از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ بالای ۴هزار کارگر حقوق کارگران ترمیم و تکمیل شد.

همچین در ادامه این مراسم وزیر صمت در آغاز عملیات اجرایی طرح های توسعه از زحمات کارکنان تقدیرکرد و گفت:در یک پروژه باعث افتخار هست که بتوانیم افتتاح پروژه های فولاد هرمزگان را امروز داشته باشیم.

وی با تاکید بر فولاد سبز گفت از اینکه در شرایطی که مصرف منابع انرژی را داشته اینها همه افتخار آمیز و به سمت بهره وری در کنار دریا است که این روند ارزشمند می باشد.

وزیر صمت درپایان ۴ طرح توسعه ای عمیلیاتی را آغاز کرد.

شایان ذکر است اعتبار همه طرح‌های در دست اقدام به مبلغ ۲میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو ارزش گذاری شده است. شرکت فولاد هرمزگان در کنار خلیج فارس در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس واقع شده و با فعالیت این شرکت، استان هرمزگان به قطب سوم فولاد کشور تبدیل شده‌است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا