کد خبر: 08040189042
اقتصاد کلان

با صعود دلار، طلا و نقره سقوط کردند

قیمت طلا امروز چهارشنبه در معاملات محدود کاهش یافت زیرا تقویت پایدار دلار سرمایه‌گذاران را از شمش با قیمت دلار دور نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۳۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۸ درصد افزایش به ۱۸۲۲ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۲۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دلار آمریکا نیز پس از افزایش شدید روز سه شنبه ثابت بود و باعث شد طلا برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد.

قیمت طلا در جلسه قبل در محدوده محدودی قرار گرفت زیرا سرمایه‌گذاران بین فشار ناشی از چشم‌انداز افزایش نرخ بهره و حمایت از ریسک‌های رکود گرفتار شده بودند.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو ایالات‌متحده وعده افزایش سریع بیشتر نرخ بهره را برای کاهش تورم بالا در روز سه شنبه دادند اما از ترس فزاینده سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان مبنی بر اینکه هزینه‌های وام گیری به شدت بالاتر باعث رکود شدید خواهد شد، عقب‌نشینی کردند.

اگرچه طلا به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی به همراه ندارد. بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده کاهش یافت و از طلا حمایت کرد. ایالات‌متحده واردات جدید طلای روسیه را ممنوع کرد و طبق تعهدات رهبران گروه هفت در این هفته برای مجازات بیشتر روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین عمل کرد.

اعتماد مصرف‌کنندگان آمریکایی در ژوئن به پایین‌ترین حد در ۱۶ ماه گذشته رسید زیرا نگرانی‌ها در مورد تورم بالا باعث شد مصرف‌کنندگان پیش‌بینی کنند که اقتصاد در نیمه دوم سال به میزان قابل‌توجهی کند می‌شود یا حتی به سمت رکود خواهد رفت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۰.۷۸ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۵ دلار و ۷۲ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۸۸۹ دلار و ۴۶ سنت رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا