کد خبر: 290602138429
آسیب اجتماعیجامعه و فرهنگسیاستمجلس

با موافقت نمایندگان مجلس؛ اجرای آزمایشی لایحه حجاب تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب برای مدت سه سال موافقت کردند البته این مصوبه باید به تایید شورای نگهبان هم برسد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) را به منظور تعیین مدت زمان اجرای آزمایشی این لایحه بررسی کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده ۷۱ این لایحه که به مدت زمان اجرای آزمایشی این قانون بازمی گشت، پیشنهادات متعددی مطرح کردند که این قانون برای یکسال، دوسال، چهارسال و پنج سال و هفت سال به صورت آزمایشی اجرا شود اما صحن مجلس شورای اسلامی با آنها مخالفت کرد.

گفتنی است سقف اجرای آزمایشی قوانین هفت سال است.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ۷۱ این لایحه را مبنی بر اجرای آزمایشی این قانون به مدت سه سال به تصویب رساندند.

با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه عفاف و حجاب بر اساس اصل ۸۵ در کمیسیون قضایی و حقوقی مورد بررسی قرار گرفت و صحن مجلس صرفا در خصوص مدت زمان اجرای آزمایشی آن تصمیم گیری کرد.

اکنون گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و در صورت تصویب به مدت سه سال به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا