کد خبر: 15020025012
اخبار شرکت ها

با هدف توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در بهره‌برداری و تعمیرات نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها؛ نشست تعریف همکاری میان پارک فناوری پردیس و گروه مپنا برگزار شد

نشست تعریف همکاری میان پارک فناوری پردیس و شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی از زیرمجموعه‌های گروه مپنا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، نشست تعریف همکاری میان این مجموعه و شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا، با حضور مهدی‌صفاری نیا، رئیس، اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک و شریفی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مپنا برگزار شد. رئیس پارک فناوری پردیس در این نشست که در محل پارک برگزار شد، میزبان شریفی مدیرعامل شرکت O&M مپنا و معاونان وی بود.

صفاری‌نیا همکاری شرکت مپنا و پارک فناوری پردیس را نقطه شروع استفاده حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در مجموعه‌های نیروگاهی و پالایشگاهی دانست.

مهمانان پارک فناوری پردیس در این نشست با ماموریت ملی پارک در جهت بومی‌سازی فناوری و تولید تجهیزات فناورانه صنعت نفت و نیرودر پارک، آشنا شدند.

قنبرپور ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص زیرساخت‌ها و دستاوردهای پارک فناوری پردیس، گفت: این مجموعه از حدود سال۸۰  فعالیت خود را آغاز کرده و در این ۲۰ سال ماموریت‌های این پارک در رده‌های ملی و بین المللی پیش رفته است.

وی توضیح داد: پارک فناوری پردیس دارای ۲۵۰ هزار متر مربع فضای پژوهشی و فناوری است. از بدو تاسیس این پارک  شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور بالغ بر ۴۳ هزار میلیارد ریال در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در این نشست خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی متخصص در پارک مشغول به فعالیت هستند. فروش شرکت‌های عضو این مجموعه حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ بوده  و صادرات بیش از ۵۰ محصول با ارزش بیش از ۲۷ میلون یورو صادرات به ۲۲ کشور را تجربه کرده‌ایم. این آمار نشان‌دهنده وجود بسترهای مناسب جهت فعالیت شرکت‌های فناور در پارک است.

«تبیین ماموریت ملی پارک درحوزه بومی‌سازی و ساخت داخل تجهیزات مورد نیاز صنایع» و «همچنین انواع مدل‌های قراردادی که پارک فناوری پردیس در طی ۱۰ سال گذشته با صنایع مختلف نظیر شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت، وزرات نیرو و… منعقد کرده است» موضوعات دیگر سخنان معاون توسعه نوآوری پارک  در این نشست بود.

در ادامه شریفی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مپنا ضمن استقبال از ظرفیت ایجاد شده در پارک فناوری پردیس، زمینه همکاری این دو مجموعه را در سه حوزه «برگزاری تورهای‌های فناوری برای مدیران و کارشناسان شرکت مپنا از پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان آن» و «بازدید گروهی شرکت‌های دانش‌بنیان از نیروگاه‌ها و سایت‌های عملیاتی شرکت بهره برداری و تعمیراتی مپنا» و «استفاده حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در تامین نیازهای فناورانه مپنا» ممکن دانست.

شایان ذکر است، ظرفیت‌ شرکت «ناموران قرن پانزدهم خورشیدی» جهت افزایش عمر قطعات مکانیکی با فناوری لیزر و همچنین شرکت «دانش‌اندیش رانا» درخصوص استفاده از پرینتر سه‌بعدی در ساخت قطعات مکانیکی، در این جلسه به مدعوین معرفی شد. همچنین مدیر و معاونان شرکت مپنا در پایان این نشست از شرکت‌های «صنعت‌کاران الکترونیک مراغه» و «پالس نیرو» بازدید کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا