کد خبر: 15109910967
اخبار شرکت ها

با همکاری دو شرکت عضو پارک فناوری پردیس؛ محلول‌های ضدعفونی کننده جدید بر پایه آب و فناوری نانو تولید می‌شود

قرارداد همکاری مشترک تولید محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطوح، بر پایه آب و مبتنی بر فناوری نانو، میان دو شرکت «بایرپل فناور» و «توسعه دانش و فناوری ایلیا» از شرکتهای عضو پارک فناوری پردیس، منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، شرکت‌های حوزه سلامت و فناوری اطلاعات عضو این پارک، از ابتدای شیوع کرونا و برای مقابله با این ویروس، شروع به تولید یا افزایش ظرفیت تولید محصولاتی برای مقابله با آن کردند.

به همین دلیل همکاری مشترکی بین شرکت‌های پارک جهت هم‌افزایی میان آنها بر اساس دانش و فناوری‌های بومی شکل گرفته است. در همین راستا دو شرکت «بایرپل فناور» و «توسعه دانش و فناوری ایلیا» اقدام به عقد قرارداد همکاری برای تولید محلول‌های گندزدایی محیط و سطوح بر پایه آب کرده‌اند.

«حمزه کازرونی»، مدیرعامل شرکت «توسعه دانش و فناوری ایلیا» با بیان اینکه ۲ محصول این شرکت از آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت، موفق به اخذ تاییدیه شده‌است، گفت: با توجه به مشکلات محلول‌های ضدعفونی‌کننده‌ بر پایه الکل، وزارت بهداشت تمرکز خود را برای حمایت از تولیدکنندگان محصولات ضدعفونی‌کننده بر پایه آب معطوف کرده است.

وی افزود: نخستین محصول مشترک این دو شرکت که بر پایه آب تولید می‌شود، تا ۱۰.۰۰۰ برابر نسبت به محلول‌های ضدعفونی‌کننده پایه الکل قوی‌تر است.

مدیر عامل شرکت توسعه دانش و فناوری ایلیا، توضیح داد: دومین محصول مشترک این دو شرکت، محلول ضدعفونی‌کننده خود استریل با ماندگاری بالا برای استریل نگه داشتن سطوح مختلف است. این محلول به مدت بیش از ۳ ماه، سطوح را نسبت به تماس مجدد با ویروس و باکتری استریل می‌کند و منجر به اطمینان‌بخشی مراکز درمانی و کاهش مصرف محلول‌های ضدعفونی‌کننده می‌شود.

«اسماعیل صابرفر»، مدیرعامل شرکت «بایرپل فناور» نیز ظرفیت تولید این شرکت را برای همکاری مشترک، ۳ تن در روز اعلام کرد و گفت: مخازن نگهداری، مخازن ترکیب مواد اولیه و خط تولید برای همکاری مشترک تجهیز شده است و جهت افزایش ظرفیت تولید نیز آمادگی کامل وجود دارد. خط تولید شرکت در مقادیر ۵۰، ۱۰۰ و ۵۰۰ م

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا