کد خبر: 270602138249
اقتصادروزنامهعصر انقراض (طنز)

با پراید از مسیر لذت ببرید

کیهان نوشت: «به جای واردات خودروی خارجی پراید سوار شوید.»

راضیه حسینی

از نظر این روزنامه چون مسافت ۳۰۰ کیلومتری در ایران با ماشین پراید ۳ ساعته طی می‌شود و همین مسافت در عراق با هیوندای النترا ۷ ساعت طول می‌کشد، پس یعنی ما خیلی جاده و راه معرکه‌ای داریم و به قول اینروزنامه، پول نفت را عوض خرید خودروی وارداتی، صرف زیرساخت‌ها کرده‌ایم. حالا که این‌قدر جاده و مسیر سرحالی داریم پس بهتر است دنبال خودروی خارجی نرویم و با پراید از مسیر لذت ببریم.

البته آقای کیهان به همسایه‌های دیگر که علاوه بر زیر ساخت مناسب، خودروی خارجی هم دارند، اشاره نکرده و نگفته که آن‌ها مسافت سیصد کیلومتری را در چند ساعت طی می‌کنند؟ از کشورهایی نگفته  که قرار است تاکسی‌های اینترنتی‌شان پرنده شوند و در آسمان دور بزنند. هر چند اتفاق خاصی هم نیست. خودروی پراید خودماناین قابلیت را دارد در برخی مسیرها، و حتی با نفس یک تریلی، طوری به هوا برود، که هیچ‌کس نداند تا کجا می‌رود.

باید بپذیریم که پول نفت هم یک قدرتی دارد، نمی‌تواند هم جاده‌ها و مسیرها را درست کند، هم خودروی خارجی وارد کند و هم نیازهای مسئولان را برطرف کند. یک وقت تمام می‌شود و بعد دیگر دست‌مان از زیر ساخت مناسب هم کوتاه می‌ماند و مجبور می‌شویم با پرایدمسافت سیصد کیلومتری را هفت ساعته طی کنیم.

 بهتر است تلاش کنیم از جاده‌ها و اتوبان‌های ایمن لذت ببریم. به آمار تصادفات جاده‌ای هیچ توجهی نکنیم و مقصر همه را خواب آلودگی و انحراف به چپ را ننده بدانیم. به این مسأله حتماً توجه کنیم که برخی از امکانات ما برای یک سری کشورها آرزوست.

فقط لازم است چشم باز کنیم و درست ببینیم. مثلاً مردم عراق در آرزوی داشتن جاده‌های ما هستند و دل‌شان می‌خواهد تمام خودروهای خارجی خود را بدهند و در عوض یک بار در جاده‌های ما، حتی شده با فرغون، تردد کنند.

امیدواریم به زودی آقای کیهان از امکانات فوق‌العاده‌ی دیگری که در کشورمان وجود دارد و ما به راحتی از کنارشان می‌گذریم پرده بردارد.مثلاً شاید تعداد دست‌شویی‌های بین شهری ما خیلی بیشتر از برخی کشورهاست.

آنها عوض ساخت دست‌شویی رفته‌اند کلی خودروی خارجی وارد کرده‌اند و دیگر پولی برای ساخت این مورد حیاتی ندارد. این بار که راهی سفر شدید خوب به جاده و مسیر نگاه کنید و لذت ببرید. اگر امکانات خاصی ندیدید، به گیرنده‌های خود دست بزنید، فرستنده مشکلی ندارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا