کد خبر: 25129919354
اخبار شرکت هابورس

با پشتیبانی سهامداران سرمایه «وخارزم» در مدت دو سال به ۵۰ هزار میلیارد ریال می رسد 

با تصویب سهامداران در مجمع عمومی فوق العاده، سرمایه شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در مدت ۲ سال به ۵۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام این شرکت صبح روز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه ۹۹ با دستور جلسه افزایش سرمایه با حضور بیش از ۶۳ درصد سهامداران تشکیل و افزایش سرمایه شرکت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در این مجمع که با ریاست دکتر جواد فرشباف ماهریان، ریس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری خوارزمی تشکیل شد، دکتر سیدرضا موسوی در گزارش هیات مدیره به سهامداران با اشاره به اهمیت افزایش سرمایه این شرکت گفت: براساس برنامه، افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در چند مرحله انجام خواهد شد که در مرحله نخست سرمایه شرکت با افزایش ۵۰ درصدی به ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال می رسد.

وی در خصوص ضرورت افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری خوارزمی گفت: متناسب سازی سـرمـایه شرکت با حجم دارایی های گروه، افـزایش توانگری مالی گروه در جهت پیشبرد اهداف عملیاتی، جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری های انجام شده، توسعه فعالیت های دارای ارزش افزوده اقتصادی درشرکت‌های سرمایه‌پذیر و توسعه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با هدف افزایش سودآوری از جمله اهداف این اقدام است.

دکتر موسوی ادامه داد: گروه خدمات بازار سرمایه الگوریتم، توسعه برق و انرژی سپهر، توسعه ساختمان خوارزمی و توسعه معادن صدر جهان از جمله شرکت های سرمایه پذیر گروه خوارزمی هستند که به تبع افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری خوارزمی با سرعت بیشتری برای رسیدن به اهداف تلاش خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذای خوارزمی در خصوص پیشنهاد هیات مدیره در مورد افزایش سرمایه این شرکت گفت: افزایش سرمایه شرکت از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل حساب اندوخته­ی سرمایه­ای(در قالب سهام جایزه) به مبلغ ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و از محل آورده­ی نقدی یا مطالبات حال شده سهامداران به مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، تصویب و انجام مابقی آن را تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال، به مدت دو سال، پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار در یک یا چند مرحله، در اختیار هیات مدیره شرکت قرار می گیرد که این پیشنهاد بعد از ارایه گزارش توضیحی مدیر عامل و رییس مجمع با موافقت قاطع سهامداران به تصویب رسید.

لازم به ذکر است مراسم مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به صورت زنده برای سهامدارانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور در مجمع را نداشتند، پخش شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا