کد خبر: 150203158225
روزنامه

بت من در تهران

وزیر آموزش‌ و پرورش: «ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم.»

راضیه حسینی

جناب وزیر، شکست نفسی می‌کنید! چرا در آستانۀ الگو شدن؟ ما همین‌الان هم برای بسیاری از کشورها، آن هم در اکثر زمینه‌ها، الگو هستیم. در بسیاری از دانشگاه‌ها مدل مدیریت کشور ما به‌عنوان نمونه تدریس می‌شود و دانشجویان به‌صورت مبسوط با آن آشنا می‌شوند.

استاد هم در انتها اعلام می‌کند، «هر کاری خواستید بکنید، فقط این‌طوری مدیریت نکنید!» البته جای نگرانی نیست. این مسئله به‌هیچ‌ وجه مهم نیست، تنها چیزی که اهمیت دارد الگو شدن کشور ماست.

حالا می‌خواهد به‌صورت منفی باشد یا مثبت. چه کسی اهمیت می‌دهد؟ ما خودمان می‌دانیم که خارجی‌ها از حسودی‌شان الگوی مدیریتی کشورمان را ناکارآمد می‌دانند، می‌دانیم که همه‌شان در خلوت به‌شدت روی جزءجزء روش‌های کشورداری مسئولان ما متمرکز می‌شوند و شب‌ها با آرزوی تبدیل‌شدن به یک مسئول ایرانی به خواب می‌روند! حتی چند باری بت‌من و اسپایدرمن هم شب‌ها بر فراز آسمان تهران دور زدند و در آرزوی این بودند تا بتوانند یک مسئول ایرانی را از نزدیک ببینند و از آن‌ها یاد بگیرند چطور می‌توان بدون داشتن نیروهای فراطبیعی، کارهای خارق‌العاده کرد؟

چطور می‌توانند درحالی‌که از پشت صندلی خود هم تکان نمی‌خورند، حضور فعال در زندگی تک‌تک مردم داشته باشند؟ چطور می‌توانند یک‌تنه این هم فعالیت کنند؟ هیچ‌کدام از ابرقهرمانان تابه‌حال نتوانسته کشف کند که مسئولان ایرانی چگونه می‌توانند در لحظه چندین شغل داشته باشند و علاوه‌برآن در زمینه‌های بسیار دیگر هم سمت مشاور را داشته باشند! آن‌ها هرگز نخواهند فهمید اکسیر جاودانگی که در دست تعداد محدودی از مسئولان ایرانی است، از کجا آمده و به کجا خواهد رفت؟

پیشنهاد می‌کنیم فیلمی که قرار است از دستاوردهای دولت ساخته شود، در ژانر ابر قهرمانی تولید شود! مطمئنیم فروشی تاریخی خواهد داشت. احتمال دارد اسپایدرمن و بت من هم برای نقش‌آفرینی در این فیلم اعلام آمادگی کنند. حتماً خودتان را برای جواب‌دادن به آن‌ها آماده کنید. شرایط و ضوابط را به آن‌ها اعلام کنید و مطمئن شوید که تمامی قوانین ساترا را می‌پذیرند!

آقای وزیر، ما مردم برای دیدن فیلم شما الگوهای جهانی لحظه‌شماری می‌کنیم.

«تبریک به مسئولان» ما غرق در نوریم!

تبریک عرض می‌کنیم خدمت مسئولان عزیزی که امسال هم اعلام کردند «خاموشی نخواهیم داشت» مانند سال‌های گذشته که اصلاً خاموشی نداشتیم! ما همیشه در نور به سر می‌بریم! توجه کنید، اگر در جایی خاموشی رخ داد حتماً مشکل از سیم‌کشی داخلی بوده، یا مردم باز هم با بی‌دقتی وسیلۀ برقی روشن کردند.

شاید هم حواس‌شان نبوده، چراغی روشن کردند و متوجه شدند برق رفته است!

امسال اگر همگی یاد بگیریم از برق هیچ استفاده‌ای نکنیم و مانند انسان‌های پیش از زمان ادیسون زندگی کنیم، حتماً یک تیک سبز جلوی جملۀ مسئولان خواهیم زد!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا