کد خبر: 081201122415
جهانروزنامه

بحران انرژی برای آلمان ۱ تریلیون دلار هزینه خواهد داشت

ترجمه: سلیم حیدری

هزینه های برلین برای مقابله با هزینه های سرسام آور انرژی در حال حاضر به بیش از ۲۷۰ میلیارد دلار رسیده است.

بلومبرگ روز یکشنبه به نقل از سرویس تحقیقاتی اولیه خود گزارش داد که دولت آلمان باید تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱ تریلیون دلار برای مقابله با خطرات و چالش های ناشی از بحران انرژی اختصاص دهد.

انتظار می‌رود این هزینه‌های هنگفت شامل سرمایه‌گذاری در نوسازی شبکه‌های برق کشور و حذف برنامه‌ریزی شده نیروگاه‌های هسته‌ای و زغال‌سنگ آن باشد.

بنا بر گزارش‌ها، برلین با تقاضای رو به رشد خودروهای الکتریکی و سیستم های گرمایشی مواجه خواهد شد. علاوه بر این، مقامات آلمانی موظف به انجام تعهدات آب و هوایی خود هستند.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط تنظیم کننده شبکه و اندیشکده Agora Energiewende به نقل از بلومبرگ، افزایش تقاضای برق تا حدود ۳۰ درصد از مصرف فعلی کشور به حدود ۲۵۰ گیگاوات تا سال ۲۰۳۰ خواهد رسید.

به گفته تحلیلگران این خبرگزاری، انتظار می رود که انتقال برنامه ریزی شده مستلزم نصب پنل‌های خورشیدی با پوشش معادل ۴۳ زمین فوتبال و ۱۶۰۰ پمپ حرارتی در هر روز باشد.

علاوه بر این، برنامه بلندپروازانه کشور نیاز به ساخت ۲۷ مزرعه بادی جدید در خشکی و چهار مزرعه بادی فراساحلی در هفته دارد.

در اوایل این ماه، اندیشکده بروگل مستقر در بروکسل گزارش داد که کشورهای اتحادیه اروپا نزدیک به ۸۰۰ میلیارد یورو (تقریباً ۸۴۶ میلیارد دلار) برای اقدامات حمایتی هزینه کرده اند، زیرا منطقه همچنان متحمل افزایش هزینه های انرژی خواهد بود.

بر اساس این تحلیل، ۶۸۱ میلیارد یورو برای یارانه دادن به خانوارها و مشاغل برای کمک به آنها در پوشش هزینه های سرسام آور برق اختصاص یافته است.

طبق گزارش ها، آلمان با کنار گذاشتن نزدیک به ۲۷۰ میلیارد یورو در صدر جدول هزینه های این گزارش اندیشکده بروگل قرار دارد، در حالی که سه کشور بعدی، انگلیس، ایتالیا و فرانسه، هر کدام حدود ۱۵۰ میلیارد یورو هزینه کرده‌اند.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا