کد خبر: 23120074567
بازارها و خدمات مالیجهان

بختک آمریکایی بر سر بیت‌کوین/ نرخ بهره چه تاثیری بر بیت‌کوین دارد؟

گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره در چند ماه اخیر به کابوس فعالان بازار رمزارزها تبدیل شده است. بازار رمزارزها حالا به این کابوس نزدیک‌تر از همیشه است. نرخ بهره چه تاثیری بر بازار دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره در چند ماه اخیر به کابوس رمزارزها تبدیل شده است. بازار رمزارزها حالا به این کابوس نزدیک‌تر از همیشه است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو در جلسه این ماه نرخ بهره را ۰/۲۵ درصد افزایش دهد. احتمال افزایش نرخ بهره بعد از افزایش قیمت کالاهای جهانی و نفت بیشتر شد. طبیعتا این اقدام بر بازار رمزارزها و بازار سهام آمریکا تاثیر منفی می‌گذارد. البته برخی عقیده دارند بازار احتمال افزایش نرخ بهره را پیش‌خور کرده است.

شرکت تحلیل داده sentiment برای بررسی میزان اثرگذاری نرخ بهره بر بازارها گزارشی منتشر کرد. براساس این گزارش، در حال حاضر کلیدواژه‌های تحلیل بازار نرخ بهره و تورم هستند.

فدرال رزرو به دلیل افزایش تورم افسارگسیخه در آمریکا که در چند دهه اخیر بی‌سابقه بود قصد افزایش نرخ بهره را دارد. شاید در وهله اول این منطقی به نظر برسد اما دولت آمریکا با افزایش نرخ بهره به کسب و کارهای زیادی ضربه می‌زند. به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد تورم را تا حد امکان بدون افزایش نرخ بهره مهار کند اما دیگر چاره‌ای جز افزایش نرخ بهره نیست.

سپرده بانکی به جای بیت‌کوین

فدرال رزرو قبلا هشدار داد که شهروندان باید منتظر افزایش نرخ بهره در این ماه باشند. افزایش نرخ بهره به معنای ساده یعنی پول در جریان بازار کاهش پیدا می‌کند «این هفته برای معامله‌گران بسیار مهم است، چون انتظار می‌رود که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد».

Sentiment هم در توئیتی نوشت: بازار قبلا به دلیل گمانه‌زنی‌‎های نرخ بهره ریزش کرد. سرمایه‌گذاران گزینه‌های باثبات‌تری مانند سپرده‌های بانکی در اختیار دارند.»

در سال ۲۰۲۱ سهام شرکت‌های فناوری اطلاعات و بخش‌های بیوتکنولوژی رشد زیادی کردند که افزایش نرخ بهره با خروج سرمایه از این سهام و بازار رمزارزها همراه است.

این تصمیم از سوی فدرال رزرو عدم اطمینان در بازار را افزایش می‌دهد در واقع همان معنای خروج پول از بازار را می‌دهد. البته هنوز معلوم نیست چه بر سر بازار رمزارزها می‌آید چون برخی هم می‌گویند بازار قانون‌گذاری می‌شود و در بلندمدت لطمه زیادی نمی‌بیند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا