کد خبر: 25070050223
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

بخشودگی جرایم تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به کشاورزان خسارت‌دیده

به گفته رئیس اداره کل وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی، در اجرای بند«ز» تبصره۲قانون بودجه سال۱۴۰۰کل کشور، ۶درصد جرایم تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی به کشاورزان آسیب‌دیده از حوادث غیر مترقبه و خشکسالی که از سوی شورای بررسی خسارت شهرستان به بانک معرفی شده باشند مورد بخشودگی قرار گرفته و مانده تسهیلات آن‌ها به مدت یکسال امهال می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی بانک کشاورزی، عبدالرضا برزویی، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: اجرای مفاد بند خ ماده ۳۳قانون برنامه ششم توسعه کشور در سال جاری برای مشمولان بدهکاری که سررسید بدهی آن‌ها در بازه زمانی ۰۱-۰۷-۱۳۹۶لغایت ۲۹-۱۲-۱۳۹۹قرار گرفته باشد و از سوی شورای بررسی خسارت شهرستان به بانک معرفی شده باشند تا پایان سال جاری و یا اتمام اعتبار استان ادامه دارد.

او همچنین اعلام کرد: امسال در اجرای مصوبه بند «ز» تبصره ۲قانون بودجه سال ۱۴۰۰تا کنون بالغ بر ۱۴۳میلیارد ریال جرایم وجه التزام متقاضیان معرفی‌شده به بانک مورد بخشودگی قرارگرفته است و این روند تا پایان سال و اتمام اعتبار ابلاغی ادامه دارد.

بر اساس این قانون، جریمه تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۱۳۹۴به کشاورزان اعم از دامداران، مرغداران، عشایر،کارگاه‌ها و واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی که از حوادث غیرمترقبه از جمله: خشکسالی، سیل، برف، تگرگ، سرمازدگی، زلزله، آفات همه‌گیر گیاهی ودامی و …آسیب و خسارت‌دیده باشند و تاکنون نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نکرده‌اند، بخشوده و الباقی بدهی آن‌ها به مدت یکسال امهال خواهد شد.

او اضافه کرد: کشاورزانی که از ابتدای سال ۱۳۹۴تسهیلات ریالی دریافت کردند و خسارت وارده به آنها در اثر حوادث غیرمترقبه به تأیید کارگروه‌های استانی رسیده باشد و از نظر تاریخ مطالبات ناشی از تسهیلات اعطایی به آنان از سال ۱۳۹۴به بعد سر رسید شده و پرداخت نشده باشد، مشمول این قانون خواهند بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا