کد خبر: 210801108048
روزنامهعصر انقراض (طنز)

بدن شما در حال بروز رسانی است (طنز)

راضیه حسینی

کاهش نگران‌کننده مصرف برخی کالاهای خوراکی تقاضا برای خرید جایگزین‌ها افزایش یافت؛ سیب‌زمینی و ماکارونی جایگزین برنج.

البته این جایگزینی ربطی به مشکلات اقتصادی و تورم بالا ندارد. در واقع از عوارض بعد از جراحی است. از آن‌جایی که مردم مدتی قبل زیر تیغ جراحان اقتصادی رفتند، طول می‌کشد تا بدن دوباره به حالت اولیه خود بازگردد. حتی ممکن است دیگر مثل قبل نشود.

مثلاً معده پس از جراحی قابلیت‌های خاصی پیدا کرده. برنج که می‌بیند یک‌هو حالش بد می‌شود و تصمیم می‌گیرد سریع محل را ترک کند. فعلاً با ماکارونی و سیب‌زمینی مشکلی ندارد. آنها را قبول می‌کند و دچار اتقباض و انبساط نمی‌شود.

هرچند این ثبات معلوم نیست تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ ممکن است همین چند وقت دیگر به ماکارونی و سیب‌زمینی هم آلرژی پیدا کند و فقط  از نان خالی لذت ببرد.

 معده جراحی شده، گاهی اصلاً دلش نمی‌خواهد چیزی بخورد. همه این حالت‌ها طبیعی‌اند. کاهش‌ مصرف برخی خوراکی‌ها به هیچ وجه نگران‌کننده نیستند.

احتمالاً اگر با یک دوربین سراغ داخل بدن بروید خواهید دید سردر ورودی‌اش نوشته: «بدن موردنظر در حال بروزرسانی است. ممکن است برخی جایگزین‌ها اتفاق بیفتد که کاملاً طبیعی است. پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما تشکر می‌کنیم.»

البته این جراحی فقط به معده ختم نمی‌شود. مغز و قلب و سایر امعا و احشا را نیز در بر می‌گیرد. مثلاً ممکن است دیگر دل‌مان نخواهد در خانه‌ای با امکانات مناسب ساکن شویم.

دوست داشته باشیم یک واحد بیست متری در بدترین جای شهر اجاره کنیم. یا نسبت به همه داروهای موجود در داروخانه‌ها حساسیت نشان بدهیم و علاقه‌ای به درمان با آنها نداشته باشیم.

ناخودآگاه احساس کنیم چقدر علاقه به پیاده‌روی پیدا کرده‌ایم. اصلاً نمی‌خواهیم با وسیله نقلیه جایی برویم. یک روز صبح که از خواب بلند می‌شویم می‌بینیم چقد دل‌مان می‌خواهد همه چیز زندگی ماشینی را ترک کنیم و به جنگل پناه ببریم.

جایی که نه از جراحی خبری باشد و نه بروزرسانی.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا