کد خبر: 10020024286
روزنامهسلامت و رفاه

برای تزریق واکسن کرونا منتظر پیامک وزارت بهداشت باشید

واکسیناسیون علیه کرونا در کشور در چهار فاز برنامه‎ ریزی شده و برای هر فاز هم افراد دارای اولویت مشخص شده ‎اند که تلقیح واکسن بر اساس این اولویت ها و با اطلاع ‎رسانی پیامکی از سوی وزارت بهداشت اعلام می‎ شود. بنابراین برای دریافت و تزریق واکسن کرونا نیازی نیست به مراکز بهداشتی مراجعه کنید و در صف بایستید و طبق اعلام مسئولان فقط منتظر اعلام و پیامک وزارت بهداشت باشید.

به گزارش ایسنا، چندی پیش بود که وزارتی بهداشتی‌ها اعلام کردند فاز دوم واکسیناسیون علیه کرونا برای افراد سالمند در کشور آغاز می‌شود. موضوعی که منجر به سردرگمی مردم برای ثبت‌نام واکسن کرونا شد و بسیاری از افراد برای ثبت‌نام و دریافت واکسن کرونا برای سالمندان‌شان راهی خانه‌ها و مراکز بهداشتی شدند. هرچند که وزارت بهداشت اعلام کرد چیزی به اسم ثبت‌نام برای واکسن کرونا وجود ندارد و خود وزارت بهداشت بر اساس اولویت‌بندی برای تزریق واکسن کرونا به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند، اما باز هم شاهد ازدحام و ایجاد صف‌های متعددی در مقابل مراکز بهداشتی بودیم.

در عین حال فاز دوم واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ رسما از سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۰ با اولویت افراد ۸۰ سال به بالا کلید خورد. به گفته وزارت بهداشتی‌ها افراد بالای ۸۰ سال جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر را در کشور شامل می‌شوند که پیش‌بینی شده واکسیناسیون آنها تا پایان هفته جاری تمام شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا