کد خبر: 0810999874
اخبار شرکت ها

برای روز پتروشیمی

عبدالرسول دشتی

هشتم دی ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز پتروشیمی نامگذاری شده است. بدون شک این عنوان ارزشمند حاصل تلاش تمامی کارکنان زحمتکش و بی ادعای این صنعت است.

نیروهایی که در تمام طول هشت سال جنگ وظیفه حفظ و نگهداری تاسیسات را بر عهده داشته و پس از پابان جنگ با تعهدی بی نظیر بازسازی و احداث واحدهای جدبد را رقم زده، پتروشیمی ایران را به جایگاهی ارزشمند در منطقه خاورمیانه رساندند.

روز پتروشیمی را همچنین باید حاصل راهبری مدبرانه مدیران شایسته این صنعت که اکثرا به سن بازنشستگی رسیده اند دانست. آنان که از دل سنگلاخ های مناطق صعب العبور کشور، خورها و باتلاق های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و زمین های استحصال شده از دریاهای عسلویه مجتمع هایی ساختند که امروز مایه مباهات و افتخار تمامی مردم ایران شده است.

احساس تعلق سازمانی همواره یکی از ویژگی های ممتاز کارکنان مجموعه صنایع پتروشیمی بوده است. احساسی که موجب میشده تلفیق شور و نشاط جوانی کارکنان جدید در کنار تجربه و تخصص نیروهای خبره و باتجربه بالاترین سطح کارآمدی و بهره وری را به همراه داشته باشد.
به تعبیری می توان حفظ و افزایش احساس تعلق سازمانی در کنار روحیه کار و تلاش را کلید واژه موفقیت این صنعت در سال های گذشته و شرط موفقیت آن برای آینده دانست.

آمار های ذکر شده از افزایش تولید و به تبع آن رشد صادرات و کسب سود و درآمد اگر با رضایتمندی شغلی و حفظ احساس تعلق سازمانی کارکنان همراه باشد پویایی و سرآمدی این صنعت را پایدار خواهند کرد.

ارزیابی میزان رضایت شغلی در شرکت های پتروشیمی می تواند معیار مناسبی برای ارزیابی عملکرد هر مجموعه در مدیریت موفق منابع انسانی و بکارگیری موثر احساس تعلق سازمانی برای بهره وری هرچه شایسته تر نیروها باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا