کد خبر: 181002148515
جامعه و فرهنگروزنامهعصر انقراض (طنز)

برای همین است که افسردگی می‌گیرید

راضیه حسینی

سفیر دانمارک به خبرنگار صدا و سیما: «انتخابات مجلس ما، شورای نگهبان ندارد. هر فرد بالای ۱۸ سال می‌تواند کاندیدا شود.»

همین کارها را می‌کنید که هنوز نتوانسته‌اید مثل مسئولان ما، اکثریت قریب به اتفاق قله‌ها را فتح کنید. اصلاً مگر می‌شود هر کسی بتواند کاندید شود؟ در این شرایط چطور می‌توان افراد خبره و نخبه را تشخیص داد؟ ما در مجلس‌مان نخبه‌هایی داریم که در تاریخ کم‌نظیرند.

افرادی که توانایی‌های عجیب و غریبی دارند. مثلاً می‌توانند دویست و شش و لندکروز را مثل هم ببینند. امکانی که به هیچ وجه در کشوری مانند دانمارک نخواهید دید. فقط هم به‌خاطر این‌که شورای نگهبان ندارید.

دل‌مان برای‌تان خیلی می‌سوزد. شما هیچ‌وقت نخواهید توانست لایحه‌ای ببینید که بابت غلط‌های املایی‌اش برگشت بخورد. شما از نعمت شنیدن برخی خبرها محرومید. مثلاً این‌که علت سی درصد از رد صلاحیت‌ها کمبود فرصت بررسی اعلام شود.

واقعاً حوصله‌تان سر نمی‌رود؟ چطور دوام می‌آورید در دنیایی که همه چیزش تکراری است و هر روز خبر جذابی از مجلس و نمایندگان آن نمی‌شنوید؟ چطور بدون پروسه‌ی رد صلاحیت‌ها روزگار می‌گذرانید؟ حالتان با این اوضاع خوش است؟ معلوم است که نه. علت بسیاری از مشکلات روحی شما ریشه در همین اتفاقات تکراری دارد.

شما مثل ما هر روز با کوهی از خبرهای جذاب روبرو نیستید و آن‌قدر سرتان خلوت است که می‌توانید در آینه به خودتان نگاه کنید، چند تا سؤال فلسفی بی‌خود بپرسید و بعد دچار یأس شوید. ما اصلاً فرصت نمی‌کنیم به خودمان نگاه کنیم. شاید باورتان نشود ولی گاهی یادمان می‌رود اصلاً هستیم. خدا را شکر آن‌قدر مسئولان دور و برمان را شلوغ کرده‌اند که سگ سیاه افسردگی گم‌مان کرده است. بیچاره مدام دارد دور خودش می‌گردد و ما را پیدا نمی‌کند.

بهتر است در روند اداره‌ کشورتان تجدید نظر کنید. حتماً شورای نگهبان داشته باشید تا صلاحیت‌ها بررسی شود. حتماً کاری کنید هر سال یک سری، بدون دلیل، رد صلاحیت شوند.

یک سری هم اصلاً فرصت بررسی صلاحیت‌شان نرسد. برخی هم اصلاً اجازه‌ی نزدیک شدن به شورای نگهبان را نداشته باشند. خواهید دید که چقدر همه چیز جذاب‌تر از قبل می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا