کد خبر: 15040190290
بازاربازارها و خدمات مالی

بررسی وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال؛ تحلیل تکنیکال ۵ رمزارز بزرگ بازار

اقتصاد آنلاین؛ شرایط فعلی اقتصاد جهان با اقدامات روسیه پیچیده تر شده است.
بحران انرژی، افزایش شاخص قدرت دلار و رکورد شکنی تورم در کشورهای جهان و بی رمقی بازارهای مالی باعث شده است معاملات بازار رمزارز هم کم رونق باشد.

به نظر میرسد هر بهبودی در بازار رمزارزها کوتاه مدت و جزئی باشد و تا زمانی که اقتصاد جهان در وضعیت امیدوار کننده ای قرار نگیرد، نباید انتظار رشد بازار های مالی را داشته باشیم.

تحلیل تکنیکنال هم به طبع دنباله رو اقتصاد جهانی است، در واقع هر حمایت و مقاومتی را که روی چارت یک دارایی ترسیم میکنیم، فعال و غیر فعال شدن آن به اوضاع اقتصادی مربوط به آن برهه از زمان بستگی دارد.

برای مثال زمانی که قیمت بیت کوین روی حمایت ۳۰ هزار دلار قرار داشت، توقع فعال شدن آن را نداشتیم، زیرا سرمایه گذران و معامله گران در آن زمان به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی و اقدامات فدرال رزرو ترجیح میدادند دلار نگه دارند و هیچ پولی را صرف خرید بیت کوین نمیکردند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین/دلار در تایم روزانه

همانطور که در تصویر مشخص است، بیت کوین در یک الگو مثلث قرار دارند،الگو پرچم نزولی هم که یک الگو ادامه دهنده است هم قابل مشاهده است.

ضلع بالایی مثلث از افزایش قیمت بیت کوین جلوگیری میکند و شکل مقاومت را به خود گرفته است،ضلع پایین مثلث هم از ریزش جلوگیری می کند.

در صورت شکست ضلع بالایی مثلث راه برای رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۲۰۰۰ دلار باز می شود که مقاومت کلیدی برای بیت کوین است، در صورت عبور از ۲۲۰۰۰ دلار باید منتظر رسیدن بیت کوین به محدوده ۲۳۰۰۰ دلار باشیم، در این محدوده اگر خریداران قدرتمند باشند سطح ۲۵۵۰۰ دلار قابل آزمایش است.

در صورت شکست ضلع پایینی مثلث، اولین ایستگاه بیت کوین ۱۷۵۰۰ دلار است، گاوهای زیادی آنجا هستند تا قیمت را دوباره به بالا بفرستند.

در صورت از دست رفتن این ناحیه و برتری خرس ها، ۱۵۸۰۰ دلار، توقف گاه بعدی بیت کوین است که بسیاری از کارشناسان معتقدند این ناحیه برای بیت کوین بسیار اهمیت دارد.

اگر ۱۵۸۰۰ دلار هم نتوانتد مانع خرسها شود، سطح ۱۴۵۰۰ نقطه حمایتی بعدی است.

تحلیل تکنیکال اتریوم

تحلیل تکنیکال بیت کوین

اتریوم/دلار در تایم روزانه

اتریوم،همانند بیت کوین روی یک سطح شیب دار در حال نوسان است که شکست نزولی آن می تواند قیمت اتریوم را به ۸۸۰ دلار برساند، در صورت رسیدن قیمت اتریوم به این محدوده، الگو کف دو قلو شکل می گیرد که می تواند قیمت را به بالا هدایت کند.

در صورتی که ۸۸۰ دلار هم نتواند مانع ریزش اتریوم شود ۷۵۰ دلار ایستگاه بعدی اتریوم است. از دست رفتن ۷۵۰ دلار به این معنی است که اتریوم به ۶۵۰ دلار می رسد که نسبت به قیمت ۴۹۰۰ دلاری خود در نوامبر ۲۰۲۱ ۸۶ درصد افت داشته است.

اهداف صعودی اترویم در صورت صعودی شدن روند،ابتدا ۱۲۸۰ دلار است که خرس های زیادی در کمین هستند تا قیمت را دوباره نزولی کنند.

در صورت عبور از این محدوده، اتریوم می تواند به سطح ۱۳۸۰ دلار برسد که ۲۱ درصد نسبت به قیمت الان در زمان نگارش این گزارش فاصله دارد.

فروشنده های زیادی در این ناحیه دست به فروش میزنند، در صورتی که خریداران در این ناحیه، دست برتر را داشته باشند، اتریوم میتواند به ۱۷۰۰ دلار برسد.

تحلیل تکنیکال بایننس کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بایننس کوین/دلار در تایم روزانه

پنجمین رمزارز بزرگ بازار یعنی بایننس کوین، در ریزش اخیر بازار توانست مقاومت خوبی از خود نشان دهد،بایننس کوین اکنون در محدوده ۲۳۲ دلار معامله میشود که ۷۳ درصد از اوج ۷۰۰ دلاری خود در می ۲۰۲۱ ریزش داشته است.

سطح شیب داری که اکثر رمزارز ها روی آن قرار دارند،مانع از ریزش بیشتر بایننس کوین شده است،اما از دست رفتن آن باعث میشود،بایننس کوین به سطح ۲۱۰ دلار برسد،در صورت از دست رفتن این ناحیه کف ۱۸۵ دلاری میتواند مانع از ریزش بایننس کوین شود،در صورت از دست رفتن سطح ۱۸۵ دلاری،حمایت ۱۵۰ دلار می تواند قیمت را نگه دارد.

اهداف صعودی بایننس کوین در ابتدا ۲۵۰ دلار است،در صورتی بازار در دست گاو ها باشد،بایننس کوین میتواند از این ناحیه به راحتی عبور کند و به ۲۸۰ دلار برسد که ۲۰ درصد با نقطه فعلی خود فاصله دارد.

تحلیل تکنیکال ریپل

تحلیل تکنیکال بیت کوین

ریپل/دلار در تایم روزانه

ریپل که به دلیل دادگاه خود با SEC روز های سختی را  در بازار گاوی قبلی پشت سر گذاشت،اکنون هم مانند دیگر رمزارز ها حال و روز خوبی ندارد.

ریپل اکنون در محدوده ۰.۳۲ دلار معامله میشود و نسبت به اوج تاریخ خود در سال ۲۰۱۷ ۹۰ درصد ریزش داشته است.

حمایت های ریپل در صورت ریزش به ترتیب ۰.۳ دلار،۰.۲۸ دلار و ۰.۲۶ است.

مقاومت های ریپل یا کمینگاه خرس ها در صورت صعود به ترتیب ۰.۳۴ دلار،۰.۳۸ دلار است.

ریپل یک خط روند نزولی ۲ دو ماهه را دنبال میکند،در صورت شکست این خط روند،پتانسیل رسیدن به ۰.۴۶ دلار را دارد.

تحلیل تکنیکال کاردانو

تحلیل تکنیکال بیت کوین

اوضاع کاردانو اندکی با بقیه رمزارز ها متفاوت است، حمایت سفت و سخت ۰.۴ تا ۰.۴۵ دلار ۲ ماه کاردانو را از ریزش محفوظ نگه داشته است،جدا از این ها خط روند نزولی دائما مانع از صعود کاردانو میشود و در صورت شکست این خط روند،کاردانو میتواند به ۰.۶۹ دلار برسد که ۵۷ درصد نسبت به قیمت الان فاصله دارد.

هشدار: مطالب و تحلیل های بالا به هیچ عنوان توصیه سرمایه گذاری نیست و صرفا جنبه آموزشی دارد

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا