کد خبر: 070302128613
انرژیروزنامهصنعت و معدن

برق پایدار صنایع تامین می شود

با حضور وزیر نیرو و سرپرست وزارت صمت، در مورد تامین انرژی پایدار صنایع کشور در سال ۱۴۰۲ توافق شد.

وزارت نیرو باهدف تأمین برق پایدار برای همه بخش‌های کشور در ایام گرم سال و اوج بار تابستان برنامه‌ای برای مدیریت مصرف برق در بخش صنعت تدوین کرد

در همین راستا مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق کشور ضمن تاکید بر اهتمام صنعت برق بر افزایش انرژی برق تحویلی به صنایع در سال رشد تولید، از توافقات بین وزارت نیرو و وزارت صمت برای تامین برق پایدار صنایع خبر داد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در تابستان امسال، برنامه تامین برق صنایع کوچک و صنایع واقع در شهرک‌ها یک نیم‌روز در هفته و از ساعت ۱۱ تا ۲۳ تنظیم شده است افزود: در دوره اوج بار تابستان امسال هیچ محدودیتی برای تامین برق صنایع کوچک اعمال نمی‌شود، اما صنایع واقع در شهرک‌ها و صنایع مشابه در خارج از شهرک‌ها باید یک نیم‌روز تعطیلی خود را در ایام هفته لحاظ کنند.

وی افزود: از ۶۳۰ هزار واحدهای صنعتی هم ۵۸۰ هزار واحد بدون هیچ محدودیتی مثل سال گذشته به فعالیت تولیدی خود ادامه خواهند داد، ولی از صنایع بزرگ خواسته شده تا برنامه تولیدشان را به نحوی تنظیم کنند که میزان دریافت انرژی در ساعات اوج بار مصرف کاهش یابد.

در همین رابطه نیز وزیر نیرو در دیدار اخیری که با بخشی از فعالان صنعتی داشته با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در سال جاری، چارچوب برنامه برای صنایع کوچک و صنایع واقع در شهرک‌ها همان برنامه سال گذشته است، اضافه کرد: در پیک تابستان امسال هیچ‌گونه محدودیتی برای صنایع کوچک اعمال نمی‌شود، اما در صنایع واقع در شهرک‌ها و مشابه این‌ها در خارج از شهرک‌ها درخواست شده فقط یک نیم روز تعطیلات خود را در ایام هفته لحاظ کنند.

وی توضیح داد: به این معنا که به جای جمعه روزهای دیگر هفته را که ثابت نیز است و شامل ساعات بعدازظهر می‌شود را تعطیل کنند، در چنین شرایطی حتی از صبح تا ظهر نیز می‌توانند فرآیند تولید خود را ادامه دهند.

محرابیان در خصوص حدود ۴۰۰ واحد بزرگ صنعتی که انشعابات این واحدها در بخش برق‌های منطقه‌ای تامین شده است، گفت: برای این واحدها پلتفرم کلی همان پلتفرم سال ۱۴۰۱ است. البته بخشی از برنامه سال گذشته اجرا شد، بخشی از آن نیز حتی اجرا نشد و پیش از آن تامین انرژی شد.

 همچنین حبیب قراگوزلو مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفته بود: با تدابیر اندیشیده شده و بهره‌مندی از تجارب ذی قیمتی که از تعامل و برنامه‌ریزی مشترک بین وزارت نیرو و وزارت صمت ایجاد شده است، تلاش خواهیم کرد شرایط مناسب‌تری در تابستان پیش رو رقم بخورد و تامین انرژی مورد نیاز بیش از ظرفیت سال جاری ، فرصت قدردانی از همراهی و مشارکت صنایع در برنامه‌های پاسخگویی بار صنعت برق را فرام آورد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا