کد خبر: 07040188952
انرژیجهانروزنامه

برلین می گوید: اجرای طرح «سقف قیمت» برای نفت روسیه تنها یک راه دارد

ترجمه: سلیم حیدری

به گفته وزیر اقتصاد آلمان، برای امکان پذیر شدن طرح (تعیین سقف قیمت برای خرید نفت روسیه) باید کشورها به تعداد کافی در آن مشارکت کنند

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان روز دوشنبه پیش از نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: محدود کردن درآمدهای نفتی روسیه تنها در صورتی امکان پذیر است که کشورهای کافی در این طرح شرکت کنند.

سقف‌های قیمتی پیشنهاد شده از طرف آمریکا برای خرید (نفت روسیه) تنها در صورتی ایده خوبی است که کشورهای کافی در این امر مشارکت کنند. به نقل از ریانووستی، هابک به خبرنگاران گفت: بیایید ببینیم آنها چگونه پیش خواهند رفت.

چشم انداز ایجاد آستانه قیمتی که بالاتر از آن قیمت نفت روسیه خریداری نشود، روز یکشنبه فاش شد. درست زمانی که گزارش هایی به نقل از منابع دولتی منتشر شد، مبنی بر اینکه سران گروه هفت (G7) در حال انجام مذاکرات «سازنده» در مورد این موضوع هستند.

این اقدام مدتی قبل توسط جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده ارائه شده بود. او پیشنهاد کرد که محدود کردن قیمت صادرات نفت روسیه به مبارزه با تورم جهانی و افزایش قیمت سوخت کمک می‌کند و همچنین درآمد نفتی روسیه را کاهش می دهد. در آمد نفتی روسیه به تامین مالی این کشور در عملیات نظامی علیه اوکراین کمک می کند.

درگیری در اوکراین منجر به یک جنگ تحریمی تمام عیار علیه روسیه شده است. از جمله این تحریم‌ها صادرات انرژی این کشور را هدف قرار داده است. ایالات متحده، کانادا و بریتانیا قبلاً واردات نفت از روسیه را ممنوع کرده بودند.

این در حالیست که اتحادیه اروپا فقط محموله های نفت خام روسیه را که از طریق دریا تحویل داده می شود، تحریم کرده است. اجلاس سه روزه G7 امسال بر پاسخی هماهنگ به درگیری روسیه و اوکراین متمرکز است و انتظار می‌رود تحریم‌های جدیدی در این هفته اعلام شود.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا