کد خبر: 2807994887
بازرگانی

برنامه‌ریزی برای راه اندازی ۱۰ هلدینگ سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راه اندازی ۷ هلدینگ سرمایه گذاری در بخش صنعت و ۳ هلدینگ در بخش معدن هدفگذاری شده و گام‌های اولیه با اعمال ملاحظات قانونی در این خصوص برداشته شده که به زودی عملیاتی می شود.

به گزارش از وزارت صمت، سعید زرندی جلسه تاسیس شرکت سهامی عام در بخش معادن و صنایع معدنی که با حضور نمایندگان شرکتهای بزرگ معدنی و صنایع معدنی و همچنین صندوق‌های سرمایه گذاری مرتبط با این شرکت ها برگزار شد؛ افزود: سرمایه گذاری یکی از نیازهای اصلی امروز حوزه معادن کشور است.

وی اضافه کرد: در همین راستا در حال تشکیل هلدینگ های سرمایه گذاری هستیم که بازار سرمایه در قالب شرکت‌های سهامی عام پروژه این فرصت را فراهم نموده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: هدایت نقدینگی موجود، سرمایه های سرگردان و بازار سرمایه به سوی بخش های مولد کشور در اولویت امروز وزارت صنعت معدن و تجارت است.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در بخش تولید و هم در حوزه معادن توجه ویژه‌ای به این منابع داشته و از اواخر سال گذشته برنامه های مشخصی را در این خصوص پیشنهاد و ارائه نموده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در حوزه معادن این مهم در خصوص تمام محصولات معدنی و زنجیره ارزش تولید آنها با جدیت تمام دنبال می شود.

زرندی با تقدیر از استقبال خوب نمایندگان شهرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی کشور از این پروژه، اضافه کرد: طی فراخوانی از معادن بخش خصوصی دعوت کردیم تا از ظرفیت بازار سرمایه در قالب عرضه اولیه و انتشار اوراق استفاده کنند و تاکنون حدود ۵۰۰ معدن از این موضوع استقبال نموده و در جلسات مشاوره شرکت می‌کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تصریح کرد: اگر در سال ۹۹ بتوانیم مقدمات ورود ۵۰ معدن را به بازار سرمایه فراهم کنیم، در عمل کار بسیار مهمی در این بخش شکل گرفته و می تواند مقدمه ای برای برنامه ریزی در این خصوص برای سال های آینده باشد.

منبع: ایلنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا