کد خبر: 160302129161
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیبازرگانیتولید و بازرگانی

برنامه جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سواحل مکران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سواحل مکران و سایر سواحل کوچک و بزرگ از برنامه جذب ۲۰ هزارمیلیاردتومانی سرمایه گذاری در این سواحل خبر داد.

علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص برنامه‌های سازمان برای توسعه سواحل مکران و همچنین خارج‌سازی مغروقه‌ها اعلام کرد: در بخش توسعه بنادر مکران و دیگر بنادر کوچک و بزرگ دیگر کار‌های ارزشمندی انجام شده است و بخش خصوصی تاکنون ۱۱ هزار میلیاردتومان سرمایه‌گذاری کرده است که  طی امسال این رقم به عدد قابل توجهی خواهد رسید. هدف ما این است که امسال عدد بزرگی همچون ۲۰ هزار میلیاردتومان انعقاد قرارداد با بخش خصوصی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی اقدامات خوبی انجام شده است که امیدواریم هرچه سریع تر به نتیجه برسد.

صفایی در خصوص برنامه سازمان بنادر و دریانوردی برای خارج‌سازی مغروقه‌ها گفت: مذاکراتی با طرف عراقی داریم و امیدواریم موضوع قرارداد تعیین مرزی هرچه سریعتر فعال شود تا بتوانیم با طرف عراقی مذاکرات را انجام بدهیم.

صفایی گفت: همه این‌ها منوط به این است تا وزارت خارجه کشورمان با مذاکراتی که انجام می‌دهد، زمینه فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی را فراهم کند تا کار‌های فنی توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا